Brooke och hennes killar

Tänkte skriva lite om Brooke och hennes killar. Lite tankar och funderingar, och jag är väldigt sugen på feedback. Håller du med? Inte, varför inte? osv.

Börjar med att be om förlåtelse om jag skriver något som ni inte håller med om eller gillar. Det här är vad JAG tycker.

Då börjar vi:

Lucas:

Min personliga åsikt om Brucas:

Söta, absolut. Men till skillnad från Brucas-fans tycker jag inte de har Leyton-kemi. Dvs, i min mening är Brooke och Lucas bättre som vänner. För de är underbara vänner, men bara vänner. Lucas har alltid älskat Peyton, och Brooke behöver äkta kärlek. Det kommer hon inte få av Lucas så länge Peyton finns kvar i deras liv.

Allmänt om Lucas som Brookes pojkvän (MIN ÅSIKT):

Snäll, omtänksam, kärleksfull. Allt det där, trots att han egentligen inte älskar henne fullt ut. En otrogen skitstövel, kan man tycka, men han följde sitt hjärta och var rädd för att förlora Brooke. Lite ung och barnslig, men det är han inte nu då han ÄR med Peyton.

Chase:

Min personliga åsikt om Brase:

Söta som socker. Brooke lärde sig, mer än förut, att man kunde vara utan sex. Därför kunde det ha blivit dem i slutändan. Varför det inte blev så undrar jag fortfarande... haha!

Allmänt om Chase som Brookes pojkvän (MIN ÅSIKT):

Lugn, ordentlig, men ändå lite kittlande spännande. Men bara lite. Precis vad Brooke behövde i säsong 4. =)

Owen:

Min personliga åsikt om Browen:

Tråkiga.. haha. Det hände inte så jättemycket, och om inte annat så gick allt väldigt fort för dem. Det gjorde det även med Julian, men hennes förhållande med Owen tog aldrig riktigt tag i mig.. Visserligen var han någonting att bita i; han var inte jätteintresserad på en gång och hennes tidigare trick funkade inte på honom. Men just därför fick de inte den kemin jag älskar i OTH...

Allmänt om Owen som Brookes pojkvän (MIN ÅSIKT):

Något att bita i, och i dagsläget (alkoholismen) skulle han även vara någon som hon kan ta hand om, MEN hon har nog med att ta hand om Sam, bråka med Victoria, ta hand om alla vännerna (särskilt Peyton) osv. Så nej, inte Owen :P

Julian:

Min personliga åsikt om Brulian:

De kompletterar varandra, och trots att deras förhållande gick fort så vill jag att Julian väntar på henne. Att han finns där, och att hon tids nog kan säga att hon älskar honom. För han älskar henne helhjärtat, och samtidigt som han har hennes tidiga spännande sida så är han mogen i hennes sällskap. Me like Brulian ♥

Allmänt om Julian som Brookes pojkvän (MIN ÅSIKT) :

Romantisk, snäll, förstående... Kanske har svårt för att vänta på henne, men är det meningen att det ska bli dem så blir det det. Annars vill jag ha tillbaka Chase ;-)



Jag tycker att den som passar bäst för Brooke är:

Julian

På andra plats:

Chase

Tredje plats (OM Peyton dör! BARA DÅ! Och måtte det ta länge innan de blir tillsammans!):

Lucas

Sist (Helt okej, men alldeles för lite gulligull...):

Owen






Uppdatering!

Hur kunde jag glömma att skriva om Felix?! Förlåt mig hörni! Och tack till Evelina (som också kommenterat inlägget) som skrev om honom. Jag skäms. Nick skriver jag inte om för det var inte ett riktigt förhållande för Brooke, tycker jag.

Ok, Felix!

Min personliga åsikt om Brelix:

Söta, väldigt söta. Och Felix var så underbar mot henne, trots att han inte var det mot någon annan. Han var en skitstövel, men han hade kunnat bli nya Nathan: Bad guy turns good, liksom. Han stod dessutom för ett av mina favorit-tal, när han förklarar för Brooke att han finns där och ska ta hand om henne.

Allmänt om Felix som Brookes pojkvän (MIN ÅSIKT) :

Det han gjorde mot Peyton, då han skrev Dyke på hennes skåp, var något som gjorde Brooke förbannad. Det förstår jag, men jag tror att han lätt hade bett om förlåtelse och varit världens snällaste...


Nu tycker jag att  den som passar bäst för Brooke är:

Julian (Hon har trots allt växt upp och han känner HENNE, inte som hon var förut)

Tätt följd av:

Chase (Springsteenliknelsen i avsnitt 6x19, som sagt, det här är en uppdatering från 17/5, visade att han också känner henne, men tyvärr älskar Mia, som jag också gillar. Mycket!)

Tredje plats:

Felix

Fjärde/femte plats (Kanske t.o.m. Nick på fjärde.. haha)
(Om Peyton dör! BARA DÅ! Och måtte det ta länge innan de blir tillsammans!):


Lucas

Sist (Helt okej, men alldeles för lite gulligull...):

Owen

Kommentarer
Evelina

Hej igen!

The hitcher var inte så mycket blod, bara ett ruskigt tillfälle mot slutet! Men annars var den mest obehaglig. Typ att jag var rädd att få mardrömmar om en viss scen.. Haha Jag tycker iaf att du ska se den och bilda din egen uppfattning! Den var väldigt bra.





Ja, du vet ju vilket Brooke-förhållande jag föredrar som första plats; Brucas.

Men sedan gillade jag ju Felix! (Skrev väl det tidigare också)Han var en het "bad boy", men helt underbar, omtänksam och mån om henne. Han behandlade ju henne som sin prinsessa (precis som hon förjänar). Tyckte det var så tråkigt att hon inte kunde förlåta honom för att han skrivit på Peytons skåp. Det var ju ändå inte en SÅN big deal, med tanke på vad hon ändå förlåtit Leyton för..

På tredje plats: Chase.

Fjärde plats får väl bli Julian. Tycker inte han verkar så jätterolig, men bättre än Owen.

Sist av alla i hela serien kommer den där läraren hon dejtade som var otrogen! Kommer inte på namnet just nu.



Jag ska snart ta upp ett annat OTH-fenomen på min blogg.. Nämligen alla oplanerade barn! Haha när man tänkter efter så var typ 90% av Tree hills befolkning oplanerade av sina föräldrar.. Är det något i vattnet där som gör människorna emuna mot preventivmedel? ;) Eller har du någon teori? :p



Kram!

Evelina

Hej igen!

The hitcher var inte så mycket blod, bara ett ruskigt tillfälle mot slutet! Men annars var den mest obehaglig. Typ att jag var rädd att få mardrömmar om en viss scen.. Haha Jag tycker iaf att du ska se den och bilda din egen uppfattning! Den var väldigt bra.





Ja, du vet ju vilket Brooke-förhållande jag föredrar som första plats; Brucas.

Men sedan gillade jag ju Felix! (Skrev väl det tidigare också)Han var en het "bad boy", men helt underbar, omtänksam och mån om henne. Han behandlade ju henne som sin prinsessa (precis som hon förjänar). Tyckte det var så tråkigt att hon inte kunde förlåta honom för att han skrivit på Peytons skåp. Det var ju ändå inte en SÅN big deal, med tanke på vad hon ändå förlåtit Leyton för..

På tredje plats: Chase.

Fjärde plats får väl bli Julian. Tycker inte han verkar så jätterolig, men bättre än Owen.

Sist av alla i hela serien kommer den där läraren hon dejtade som var otrogen! Kommer inte på namnet just nu.



Jag ska snart ta upp ett annat OTH-fenomen på min blogg.. Nämligen alla oplanerade barn! Haha när man tänkter efter så var typ 90% av Tree hills befolkning oplanerade av sina föräldrar.. Är det något i vattnet där som gör människorna emuna mot preventivmedel? ;) Eller har du någon teori? :p



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0