One tree hill - Säsong 6, avsnitt 24

Kvällens avsnitt, säsongsavslutningen, började tragiskt. Lucas grät, och så fick man även se Nathan på River Court, förtvivlad. Men det blev ju bra fort! :D Peyton vaknade, och gu så söt Sawyer är. :D :D Kul att de döpte henne till Peytons förra efternamn. Det gjorde ju Haley också; James. Nu gäller det bara att Brooke och Julian får barn och döper ungen till Davis. hehe :)

Men vad härlig scen då Peyton vaknade. Och kommentaren till Brooke: "Ja, du sa ju att du skulle säga upp bekantskapen om jag lämnade utan din tillåtelse!". Typ. haha.

Kul att få se Karen igen, och scenen mellan Lucas och Karen på trappan. Då kände jag, igen, som många gånger förr, vilken bra relation de har. Och scenen mellan Peyton och Karen, då Peyton höll i Sawyer, var också sådär lagomt "söt". =) Synd att hon lämnade Tree Hill.
Samma med Whitey. Hade önskat att fler kom och hälsade på honom. Han verkar ju inte bo så värst långt bort, om nu Dan kunde ta sin bil och hälsa på. :P Men Nathan verkar ju ha hälsat på förut, fick jag känslan av.

Gillade inte riktigt Dan idag faktiskt... Det var lite för mycket "Tyck synd om mig, jag har faktiskt bett om förlåtelse"-desperation :P Kände inte samma medlidande för honom som jag gjorde förut. Men det är väl för att han inte är med lika mycket, med Jamie och sådär. Jag vet inte. Jag gillade scenen mellan honom och Peyton i alla fall. Anledningen till att han ville hålla i Sawyer; att hon var den enda som inte visste vad han hade gjort.

På tal om att hålla i Sawyer... Hur mysig var inte scenen mellan Brooke och Peyton, då Peyton berättade att Sawyers mellannamn var Brooke?? :D

Och jo, grattis till Nathan!! Kul att han äntligen kom med i NBA. Scenen då Mouth berättar nyheten var så himla söt. Jamies min, och Mouths glädjetjut. haha. Det fick mig att skratta. Och då han gick till Q's grav... Kan inte riktigt sätta ord på vad jag tyckte om den scenen... Söt är liksom inte rätt ordval när det handlar om en grav, men den var liksom "söt". Nathans glädje och att han ville berätta det för Q. Värmde mitt hjärta! =)

Till sist, alla kärlekspar och alla söta kärleksscener... Mouth och Millie blir bara sötare och sötare; samma med Chase och Mia. Millies relation till Brooke är en av de bästa vänrelationerna tycker jag. (De kan få bli nya "Brooke/Peyton" i säsong 7!!) Att Brooke förstod att Millie ville stanna i Tree Hill!!
Och Chase och Mia... Först då Mia får sin skiva, och pratade om hur Peyton skulle ha varit där. Det var en bra scen, som visade att Peyton och Mia har en stark relation! Men då Chase pratade om turnén, och då hon lovade att hennes hjärta inte skulle följa med (typ)... aaww... hehe. Min favoritscen var nog ändå två-sekunders-kramscenen mellan Chase och Mia. Såg ni den? Så sött. Och då Chase fick sin autograf; också gulligt.

En kärleksscen som också var romantisk var såklart Brooke och Julian i slutet. Såklart. Men bästa scenen i samband med det var ändå, i mina ögon, scenen med Victoria och Brooke. Varför kan inte Victoria visa den sidan oftare?! Jaja. Hon fick ändå Brooke att åka till LA och berätta att hon älskar honom. Det är det viktiga. :D

Att skriva om slutscenen mellan Lucas och Peyton (då de åkte iväg med bilen) tänker jag inte göra, förutom att Sawyer var så GRYMT söt. Jag tänker bara fråga vad DU tyckte om den? Håll i tanken att det var deras sista scen i OTH. De kommer inte tillbaka. :-( Men jag säger så här: Lucas och Peyton var alltid mina favoriter, och jag trodde jag skulle sakna dem i säsong 7, men jag har sett fyra avsnitt på internet och har inte saknat dem än. Faktiskt. Det är så bra ihopklippt och genomtänkt!



Believe that dreams come true. Because they do.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0