Haleys depression

Jag måste säga att scenerna omkring Haleys mamma Lydias död var väldigt bra och sorgliga, men mest för allt runtomkring och inte bara för Haleys depression. Jag var faktiskt lite besviken över hur de framställde hennes depression, fast jag ÄLSKAR Joys skådespelarprestationer ändå. Hon är alltid jättebra, men just den handlingen var inte i mina ögon så gripande som jag hade tyckt de kunde vara... Jag vet inte.



Men det fanns väldigt många bra scener i det som sagt, och att någon handling omkring Haley var om något så aktuellt som depressioner och liknande är idag var otroligt intressant. Varför jag tyckte de kunde göra det bättre vet jag inte. Jag tror att jag hade önskat någon flashback till barndomen istället för bara bilder, för vad vi fick se i början av OTH var ju Haley mest med Karen och Lucas. Jag hade velat se mer av Lydia redan innan så att man som tittare förstod mer vem Lydia var och Haleys relation med henne.

Visserligen förstår jag varför hon blev deprimerad, självklart. Det är hennes mamma och hon känner nog att hon inte hade spenderat nog med tid med henne. Men jag hade velat lite mer prat runtomkring Haleys känslor kanske...



En otroligt bra scen som var om Lydias sjukdom var, tyckte jag, när Haley var med Brooke inne på Clothes over Bro's och Victoria pratade med Haley om att hon skulle leva sitt liv. Jag älskade Victoria i den scenen och jag tror att Haley lyssnade på henne.

En annan gripande scen var när Haley och Nathan står i köket och Haley gör kycklingsoppa. Hon börjar gråta och slänger sig i Nathans famn.

Jag älskar också Nathan i de här scenerna, han älskar verkligen Haley och gör allt för att hon ska må bättre. Två fantastiska scener som han är med i är dels den då han berättar för Lydia att hon är den som gjorde att han fick kvinnan som förändrade hans liv (blir tårögd bara jag skriver det, såå romantiskt). En annan är när Haley sitter på gräsmattan och han sätter sig bredvid henne. Hon pratar om att han måste tycka hon är knäpp eller något sånt, och han svarar "We're all crazy, Hales. Some of us just hide it better than others." :D

Vad tyckte ni om handlingen omkring Haleys depression i säsong 7?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0