En tår för er: Felicias tankar om OTH!

Hejsan alla snygga och fula One tree hill älskare. Hur är läget med er idag? Mår ni bra? Jag hoppas på det. Jag bor i Norrland, det har har varit en väldigt kall dag med temperaturen på över -25 grader. Så kallt att vinterskorna spricker. Haha, i-landsproblem va? Jag hoppas ni som läser detta inlägg har haft en varmare dag än jag och Malin.

Hur känner jag Malin? Jo hon och jag bor grannar, om man kan kalla det så. Eller vi bor väldigt nära varandra, några hus i från. På samma gata, även fast adressen är olika. Har känt henne nästan hela mitt liv och vi har till och med hunnit fira nyår, midsommar och rest tillsammans. Nog om min och Malins livshistoria.

Jag har fått äran att gästskriva i hennes blogg. Jag hoppade av glädje när jag fick förfrågan. Det plingade till i brevlådan och där stod det så fint en förfrågan, en tillägnad mig.



Har ni någon gång varit kär i någon person. En så varm känsla i ert bröst och sådär nervöst att hjärtat slår ett dubbelslag så fort ni känner hans doft, rör i honom eller hör hans namn? Sådär fairly tale liknande, känsla. Allt är perfekt, han eller henne är ert liv. Ni kan inte tänka er något utan henne eller honom. Om ni inte känt denna känsla, hoppas jag ni kan föreställa den, se den framför er. För det är precis så jag kan beskriva min känsla till OTH.

Varje dag när jag kommer hem från skolan är det det första jag gör, slår på tvn och ser ett avsnitt eller två. Det spelar ingen roll vilken säsong jag ser på eller hur många gånger jag ser avsnittet. Det är lika bra varje gång. Det är min kärlek, mitt liv. När jag väl sätter mig där framför tvn, lutar mig tillbaka så känns det som om jag lever där inuti. Det blir en ny verklighet och som många av er som läser denna blogg, känner nog likadant som jag. Vad hade vi gjort om OTH inte fanns?

Det jag älskar med serien är att den är så verklig. Det är vardagen. Likt Lucas kompis (minns inte hennes namn för tillfället, men se bild nedan), som säger "det här är mitt liv, precis samma liv, fast i en annan stad". Och jag håller med henne. Även fast jag inte spelar eller är någon karaktär så kan jag känna igen mig i flera situationer och i flera personer. För känslorna är så starka.



Jag förstår inte hur han kan ha gjort det så bra, för det blir så verkligt. Visst finns det vissa scener som är lite för "BIG DREAN fiction" i mina egna ord. Men vem har sagt att det är förbjudet att drömma, och är inte drömmar till för att uppfyllas? Och om jag ska ta Peyton och hennes dödsängel som ett exempel, så tror jag många har en inre röst som säger när någonting är fel. Säger emot dig, som vet har rätt, men du inte vill erkänna det för dig själv. Även fast vår röst kanske inte är en dödsängel i form av oss själva utanför vår kropp. Men ni förstår poängen liksom?



Jag har alltid känt mig som Peyton. Vilket gör att det är en av mina favoritkaraktärer.

100431082_f4b1efaf-4ca5-44fb-b093-3a3946e90def-russo01.jpg (360×480)

Jag har ett väldigt temperament och analyserar saker och ting för stort. Och lever för musiken, samt tänker väldigt mycket precis som henne. Istället för att rita bilder så skriver jag hellre. Och hennes citat "People always leave". Det stämmer bra, när jag också förlorar dem jag älskar, genom att dem flyttar eller far i väg av nån anledningen. Var och varför har ingen betydelse i detta sammanhang men ni ser likheten va? Precis som Peyton är jag rädd att förlora personer, vilket också är anledningen till varför dem flyr. Vi släpper dem, istället för att bli sårade av senare skeenden.

Känner ni igen er i någon av karaktärerna? Vem är eran favorit?

Man kan inte både ha kvar kakan och äta upp den. Haha. Snipp snapp slut och så var denna lilla saga slut.

P.s besök gärna min blogg -> http://fliceey.tumblr.com/

Kommentarer
flickaneemeliie

sv: okej. Jag har mellan 40-100 läsare varje dag :)



okej, vad bra!:D

2011-02-17 12:39:47
http://flickaneemeliie.blogg.se/
Viktoria

Riktigt häftig blogg, jag gillar det du skriver (:

2011-02-17 13:42:47
http://liisbethdahl.blogg.se/
Maria

OTH är så bra :)

2011-02-17 14:11:23
http://fashionstars.blogg.se/
flickaneemeliie

sv: tacktack!:)

2011-02-17 15:33:57
http://flickaneemeliie.blogg.se/
Sofia

Tack Felicia! Du fångade mina känslor och tankar om OTH i detta inlägg! För det är precis så jag också känner, jag känner mig som en del av deras liv. Tacktacktacktack!

2011-02-18 08:14:58
http://liimitededition.blogg.se/
Felicia

Åh tack Sofia:) kul att höra, jag blev skit glad när jag läste din kommentar. Och det var tanken med inlägget, jag vill att folk ska kunna känna den känslan. Kunna förstå hur jag känner mig eller känna igen sig själv. Och vad kul att du fångade den känslan jag ville förmedla:) det gjorde min dag. Tack detsamma:)kram!

2011-02-18 15:13:28
sofia

:) och jag blev Skitglad när jag läste inlägget. Äntligen kan jag förklara för personer runt mig hur jag känner för serien genom att bara visa detta inlägg! Tack tack tack återigen! Kramar! <3

2011-02-18 16:55:01
http://liimitededition.blogg.se/
Felicia

Awwwww:) Gud vad rörd jag blir:) tack <3

2011-02-18 19:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0