Svar från frågestunden :)

Ursäkta att svaren på frågestunden kommer lite sent, det tog ett tag att svara på frågorna. Men här kommer dem! :D 


flickaneemeliie undrade:

När upptäckte du att one tree hill gick på tv? var det när 1:a säsongen kom ut, i mitten på säsong 1, i början på säsong 2 eller i säsong 3?

Svar:
Det var så längesedan, men jag tror att jag började se på det omkring avsnitt 5 kanske, säsong 1. Sedan såg jag även de tidigare avsnitten, så nu har jag sett alla om och om och om igen... :D  

När du kollade på första avsnittet som du såg, vad tyckte du om programmet då? bra, dåligt, skrämmande, konstigt ?

Svar:
Jag tyckte det var bra, men från början följde jag det mest för att Chad Michael Murray (Lucas) var/är så snygg. haha. Sedan märkte jag hur bra det var och började älska det för mycket annat också.



Vad tycker du om ALLA som är med i one tree hill.

Svar:
Att räkna upp alla karaktärer hinner jag nog inte, men jag gillar alla huvudkaraktärer! Att se scenerna med Dan är oftast ingen stor favorit, och sportscenerna är ingenting jag är jätteintresserad av (även om det finns VÄLDIGT bra scener omkring dem).

Vilket kille o OTH är fulast och vilken är finast?
vilken av alla som är med i oth tycker du är kaxigast?

Svar:
Många i OTH är riktigt snygga, även tjejerna faktiskt, men jag måste säga av killarna är nog Lucas snyggast. Till skillnad från många andra tycker jag faktiskt inte att Nathan är särskilt snygg. haha. Däremot är James, som spelar Nathan, och Austin som spelar Julian, snyggast av alla jag har sett i verkligheten! :D

Kaxigast är nog... Chris Keller? haha.

När började du blogga om one tree hill?

Svar:
Jag började blogga om OTH före jag började skriva åt OTH-sajten faktiskt, så det var något år sedan.

varför blev just one tree hill ditt favorit program?

Svar:
Jag vet faktiskt inte! Det finns nog program som är lika bra, men jag har fastnat för OTH för att det har en speciell charm och underbar miljö och känsla över det. Dessutom skriver jag ju om det på flera ställen och av den anledningen har det blivit mer än en tv-serie.

"jag älskar One Tree Hill" skrev:

Vet du varför han som spelar Peytons pappa inte är samma skådespelare som i säsong 1, 2 & 3 :) (han är en annan person i 1) Iallafall vem gillar du bäst av de olika skådespelarna?

Svar:
Tyvärr vet jag inte svaret på varför de bytte ut Larry, de har inte gått ut med varför (vad jag har sett).
Av skådespelarna gillar jag Kate Voegele, Jana Kramer och Austin Nichols bäst. Tjejerna verkade så otrolgit gulliga och ödmjuka när jag träffade dem i Wilmington (och Jana svarade ju på mitt mail! :D). Austin var verkligen jättecharmig, rolig och snäll. Stephen Colletti var också supersnäll och trevlig när jag träffade honom. Drömmen vore att också träffa Hilarie Burton, hon är en av mina förebilder.



Vilken säsong gillar du bäst av oth? Varför?

Svar:
Jag vet inte! :D haha. Alla säsonger är bra på sitt sätt, men spontant säger jag säsong 6 för att Lucas och Peyton är lyckliga och kära. Jag gillar verkligen också säsong 3 för att det bara är så härligt bra, med härliga avsnitt.

Vilken är din favorit-replik i hela one tree hill? någon speciell? :D

Svar:
Jag har flera! Ska lista dem till veckan, håll utkik! ;D

Har du sett de senaste avsnitten på säsong 8 som nu endast kommit ut i USA? (finns ju sidor på internet för oss alla att se)

Svar:
Japp, det har jag. :D Har inte kunnat hålla mig, och dessutom har det varit bra då jag skriver åt OTH-sajten och min blogg att veta vad som kommer att hända. :-)

Vet du vart Deb håller hus nu i säsong 8? :)

Svar:
Nej, tyvärr vet jag inte det. Jag minns inte hur de förklarade att hon inte skulle vara med? Fick vi någon förklaring alls? Hon kanske flyttade. :)

<3 hade 3 frågor:

Första frågan, varför sitter du i rullstol?
(Om de nu inte är för privat för dig..)

Svar:
Det är inte en privat fråga för mig, tvärtom tycker jag om frågan för att jag vet att många ändå undrar. :-) Jag föddes med en sjukdom som kallas Ryggmärgsbråck, mer om den kan du läsa här. :) Jag är lyckligt lottad eftersom jag inte har många andra symptom (än några av de som sidan beskriver, de fysiska). Sned rygg och lite krokig vänsterarm där muskelfunktionen fungerar sämre än i höger, men jag är självständig och lever ett bra liv.

Bästa avsnittet bland alla avsnitten i OTH? :D

Svar:
Oj, vilken svår fråga! Nästan omöjlig att svara på... haha. Jag gillar avsnitt 8, säsong 2, när tjejerna har pyjamasparty. Men jag kan nog inte säga ETT favoritavsnitt. hehe. Jag gör en lista över favoritavsnitt under veckan, håll utkik! :D

Favoritskådespelaren genom alla säsonger? :D

Svar:
Jag vet inte riktigt, men jag älskar Sophia Bush skådespelartalanger. Hon är så bra, särskilt på att gråta. Så känslosamt, så underbart. Samtidigt får hon mig ofta och skratta också, så hon är nog en av de som varit riktigt bra i ALLA år.



Sista frågan kommer från en som tycker frågan var onödig (jag tyckte det var en bra fråga!):

Har du alla boxar av one tree hill hemma? :D de har jag iaf, haha!

Svar:
Såklart! :D Just nu har min bästa vän och hennes syster lånat säsong 5, 6 och 7 så jag har bara 1-4 hemma dock. :) Men jag har alla!

Tack för era frågor! Fortsätt fråga!


Kommentarer
flickaneemeliie

hur kommer du på allt att skriva om? du skriver om allt möjligt. Bara om one tree hill! Det är jätte intressant och jag följer bloggen varje dag. Hur kommer du på allt? hur har du en sådan bra fantasi?

2011-02-27 02:11:35
http://flickaneemeliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0