6x11 - OTH år 1940

Avsnitt 11, säsong 6, var det som skrevs av Chad Michael Murray och utspelade sig på 1940-talet, med Haley som sångerska i Karen's Café. Det är egentligen en av de få grejerna jag gillar med avsnittet tyvärr. Förutom kärleken i det naturligtvis.



Det var alldeles för hemskt och äckligt för min smak, med hur de slog Mouth och kastade honom i vattnet... Att de återkopplade det till verkligheten genom att göra så att Peyton var kär i Lucas och att Brooke sköt henne (som kunde ses som att hon gjorde det med mening av svartsjuka?).



Nathan och Haleys scener i det avsnittet var okej, men jag tyckte det inte var en smidig uppbyggnad till deras kärlek... I övrigt var det bra att de blev tillsammans även i det avsnittet och att han kopplade det till verkligheten på så sätt. :) Det var kärleksfullt, omtänksamt och romantiskt.







Vad tyckte du om 40-talsavsnittet?

Kommentarer
Anonym

kan du inte svara på frågorna nu :)

2011-03-22 20:48:50
Bella

Jag har alltid varit fascinerad av just 40-talet så jag älskade avsnittet mycket mycket!!

2011-03-25 03:47:33
http://teamkatycats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0