Kvinnorna i Tree Hill

Tänkte jag faktiskt skulle, med tanke på att det är internationella kvinnodagen idag, skriva om kvinnorna i One Tree Hill.

Jag gillar att alla kvinnor i OTH inte är så lika, men de hittar ofta något gemensamt och blir vänner! Vi har Deb, som från början är "fast" i förhållandet med Dan men som flyttade från honom, vi har singel-Karen som i tonåren öppnade ett café då hon just hade fött Lucas, vi har slampiga Brooke som blev en mogen kvinna, slampliga Alex som har dolda talanger, ensamma och olyckliga Peyton som slutligen blev en lycklig mamma och så Haley, den ganska vanliga tjejen som följde sin dröm och åkte på rockturné. Vi har också Haleys syster Quinn som vi såg i söndagens avsnitt har hittat viljan att kämpa mot kvinnan som ville ta livet av henne.

   



Sedan har vi naturligtvis många andra kvinnor i OTH som jag inte har skrivit om nu, men jag ville bara skriva lite kort om dessa kvinnor.

Jag känner stor vilja när jag ser OTH, och hopp om att allt är möjligt. De följde sina drömmar och levde ett lyckligt liv trots att några av dem hade varit med om hemska saker. De är starka kvinnor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0