Favoritavsnitt?

Josefin skrev såhär för ett tag sedan:

jag skulle gärna vilja läsa om dina favoritavsnitt från varje säsong, asså ett avsnitt från varje säsong och massa fina bilder :) och varför du gillar just dem avsnitten :) eller varför inte ett megaquiz med oth-frågor från alla säsonger :D


Tanken var att jag skulle svara på frågan om mina favoritavsnitt igår, men jag gör det nu istället... :) Har flera favoritavsnitt i några av säsongerna, men jag väljer ett per säsong :)

Säsong 1:
Avsnitt: 15
Varför? Här var det svårare att välja ett favoritavsnitt eftersom jag inte tycker något sticker ut så mycket mer än något annat... Men avsnitt 15 gillar jag verkligen, då Lucas ändå följer sitt hjärta och gör slut med Brooke för att han vill vara med Peyton.



Säsong 2:
Avsnitt: 8, pyjamaspartyt mellan tjejerna
Varför? En känsla av stor glädje och samhörighet. Här kände jag verkligen att de var bästa vänner och kunde prata med varandra och finnas där om någon annan hade problem. Så mycket vänskap, och det är en av de största anledningarna till att jag ÄLSKAR OTH.

Säsong 3:
Avsnitt: 13, stormavsnittet
Varför? Det har så mycket olika delar, både sorg, glädje, hopp, lycka, kärlek och tro. Underbara minnesvärda citat (som talet från Mouth om "the elite girls") och jag älskar flera av scenerna i avsnittet. De med Peyton och Ellie är så fina.



Säsong 4:
Avsnitt: 13, Pictures of you
Varför? Samma som i säsong 3 egentligen, men det här avsnittet har så mycket glädje ändå. Man får känna en samhörighet mellan karaktärer som annars inte har pratat så mycket, och jag gillar verkligen tanken med att man ska öppna upp sig för en klasskamrat under en lektion för att komma varandra närmare.



Säsong 5:
Avsnitt: 4
Varför? Här var det också svårt att välja ett favoritavsnitt, men jag tycker att avsnitten då Peyton verkligen visar att hon älskar Lucas och saknar honom är så bra... I avsnitt 4 händer det så mycket annat bra också, jag gillar t.ex att Kevin Federline är med (Jason) i några avsnitt. :D Och så får man träffa Mia!

Säsong 6:
Avsnitt: 23, Lucas och Peytons bröllop
Varför? Så vackert, romantiskt, känslofyllt och en stark känsla av styrka och hopp från Peyton. Underbara scener mellan Brooke och Peyton och superromantiska scener mellan brudparet.



Säsong 7:
Avsnitt: 8
Varför? Jag skrattar så otroligt mycket åt Haley och Brooke i det här avsnittet (när de äter "speciella brownies)!! :D

Säsong 8:
Avsnitt: 11, stormavsnittet
Varför? Drama, romantik (Julian fick visa känslor för första gången egentligen, jag älskade det!!!)... Underbart uppbyggt och innehållsrikt... Man drogs verkligen med i dramat, och jag kände verkligen inspiration från många, t.ex Brooke (och även Quinn, om man nu skulle råka ut för en stalker, haha)!! :-) Att alla kan hjälpa till och att sätta andra människor i första hand.


Kommentarer
julia

äntligen har james lafferty skaffat twitter!!

twitter.com/ThisIsLafferty

2011-09-25 13:36:36
http://maxphotos.blogg.se/
Josefine

Jag gillar också dem avsnitten! Tack för inlägget :D

2011-09-25 19:46:26
emma

Haha, konstigt. Pga exakt samma sak som din anledning så HATAR jag det/ de avsnitten i säsong 1.

2011-09-25 22:20:37
http://premma.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0