Resumé avsnitt 8x19

Melica, förlåt om jag missförstod din fråga... :P Men jag svarar på din fråga, Alicia, så fort jag får tid.

Nu: Resumé av avsnitt 19, säsong 8!

Det hände som sagt VÄLDIGT mycket i avsnittet, men jag skriver kort om det. Drama (särskilt då bilen och personen som hade kört på Brooke och Jamie så att de nästan dog), sorg (Brooke och Julians sorg efter att inte ha fått barnet), glädje (Alex lycka över att få spela på Tric bland annat), humor (QUINN!!! :D)...

Jag älskade Austin Nichols (Julian) skådespelarprestation i bilen då han och Clay åkte i början, då han var arg. Även då han pratade med Kellerman och beskrev att han nästan förlorade Brooke. Han får sällan visa att han kan vara något annat än "flamsig" eller typ glad, men nu fick han det och det var kul. :D

Något annat jag gillade i samband med den storylinen om Kellerman var då Jamie satt i klassrummet i början. Att Nathan hade tagit med honom dit visar vilken bra pappa han är tycker jag, för jag lovar att han är en sån som ändå frågar om det är okej för Jamie. Och han var så mogen och söt (Jamie alltså ;D) när han satt där och pratade med Kellerman. Den scenen gillade jag. Frågan är om det var professor Kellerman som har gjort det verkligen?? Jag gillade verkligen scenen då han pratade med Ian på basketplanen, där fick man en stark känsla av något annat... Eller?



Till något annat kul. Brookes jobberbjudande i New York. Jag tycker att det vore synd om hon tog det, för Tree Hill är ju faktiskt deras hem... Nåväl, det återstår att se. :D Scenen mellan Brooke och Victoria var riktigt bra tycker jag. De har en bra relation tycker jag... Jag menar, Victoria är inte alltid en bra mamma men det är tydligt att hon försöker älska Brooke på sitt sätt och det gillar jag!

Vad tycker ni om att de tog upp Rivercourt igen?? Jag tycker det vore sååå synd om det försvann. Jag ÄLSKADE scenerna på den, med Skills, Mouth och Millie. Så himla bra. Det var så bra att det var just dem som tog upp det igen, och faktiskt pratade om hur mycket det betydde för deras uppväxt. Och att Mouth pratade om Jimmy igen och att då Millie inte reagerade så mycket visade (tycker jag) på att han fortfarande pratar om Jimmy. Det gillar jag.



Några andra scener jag älskade var de på Tric. Jag är som sagt beroende av låten "Whiskey" (lyssnar på den nu igen... :P). Det som de visade när låten spelades, bland annat det på Rivercourt när Mouth och Millie dansade och då Clay hade cowboyhatt var så bra. :D

Även låten med Olin & the moon var riktigt bra!! Och före det, scenen då Quinn sjöng "Eye of the tiger" och Alex kom in... Hahaha, såå roligt :D :D 

Scenerna mellan Alex och Chase var också riktigt bra. Jag gillade faktiskt dem i kvällens avsnitt... Fast jag hejar mer på Chase och Mia!! :D


Kommentarer
Ronja

Hej! Jag har tänkt på en sak, det har ju vart mycket prat om att Lucas kommer tillbaka i säsong 9 och att dom inte vet om Peyton ska vara med men hur blir det med lilla Sawyer? Jag har inte hört något om det, vet du något om det? :)

2011-09-20 18:22:19
http://ronja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0