One Tree Hill <3

Jag tänkte vänta med resumén till imorgon eftersom jag inte vill stress-skriva den... Men alltså... Vilket vemod, nu är One Tree Hill slut! ='( Fast det är ju inte slut egentligen, bara de nya avsnitten. OTH finns alltid kvar i våra hjärtan. 



Här är specialavsnittet för er som missade det:
http://www.kanal5play.se/play/program/228062/video/7938780

Så fantastiskt underbart! Jag skrattade, grät, log, blev nostalgisk, och allt annat... Helt fantastiskt! Mot slutet, när Shantel kramade Rob efter deras sista scen och när Sophia tackade alla - DÅ sprutade mina tårar! <3 Även då Austin sa hejdå så gjorde det ont i hjärtat, för att få träffa honom är ett fantastiskt minne från Wilmington. 

Här också är en bild som Sophia Bush tweetade efter att hon hade filmat klart... 
http://www.whosay.com/SophiaBush/photos/93085 (Kolla texten under!)

Det var kul att få se tillbakablickar, intervjuer och allt. Allt som Mark Schwahn sa om OTH är så sant för mig, att man känner igen sig i karaktärerna, att det är betydelsefullt och något speciellt. One Tree Hill är mycket mer än en tv-serie, jag älskar det mest för att citaten och låttexterna betyder otroligt mycket och för att jag tycker att det har en speciell magi och känsla. 





Och det jag kan säga nu om sista avnittet också är att det hade så gott som allt jag ville att det skulle ha. Gamla minnen (man blev ju påmind om mycket som hade hänt i de tidiga säsongerna :D), betydelsefulla citat, bra och betydelsefull musik (Gavin DeGraw's låtar Soldier och Belief tycker jag handlar om allt som OTH står för), och avslut för karaktärerna. Kul att Skills och Bevin blev tillsammans igen :D 



One Tree Hill tar aldrig slut för mig, det kanske kommer en period när jag inte ser det på länge, men jag växte upp med OTH och det fanns där under jobbiga och roliga perioder i livet, och tack vare OTH är jag den jag är idag. 

Kommentarer
Anonym

Du skriver så otroligt bra Malin, får med allt man själv känner, tyvärr har inte jag växt upp med oth på samma sätt som du och många andra utan sett alla säsonger 3 gånger det senaste året men det måste vara en sån otroligt stor grej och jag blir tårögd bara av att tänka på det <3

2012-08-20 14:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0