Dan Scott

OTH resumé för avsnittet kommer som vanligt imorgon :) Däremot tänkte jag nu skriva lite om Dan Scott, som vi återigen fick se i det här avsnittet! Hur det kom sig att han jobbade med att steka hamburgare, och var exakt han befann sig, det vet inte jag. Men han var tillbaka. Och jag har länge önskat att de andra karaktärerna ska förlåta honom, det märks att han önskar att han kunde få det ogjort att han mördade Keith!



Att ha mördat någon skulle i verkligheten inte vara förlåtligt, absolut inte. Men jag tycker det hade, för oss tittare, varit skönt att få se en lagomt bra scen mellan honom och Nathan, där de ändå är far och son. En scen där Nathan förstår att Dan skäms och där de arbetar sin väg till en okej relation. Jamie saknar ju sin farfar.



Dan har en förmåga att se ut som att han inte skäms, men jag tror det är en försvarsmekanism. I det här avsnittet fick jag en känsla av att han inte tycker det var rätt att mörda Keith, och att han vill att de andra ska förlåta honom. Jag skulle åtminstone vilja höra honom förklara om han bara känner sig ensam och utstött, eller om han verkligen SKÄMS och vet att han har gjort fel!

Som jag har förklarat, Dan gjorde fel och i verkligheten finns det inte en chans att jag skulle förlåta honom, men nu är OTH en tv-serie. De andra har straffat honom nog länge för att han mördade Keith, så åtminstone ett leende tycker jag att de kan ge honom. Han har trots allt räddat Jamie från Nanny Carrie, och som tack för det slog Lucas och Nathan honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0