Mark Schwahn

Felicia önskade att få veta lite fakta om Mark Schwahn, så jag tänkte att jag skriver ett inlägg om honom :D



Mark föddes år 1966 i Pontiac, Illinois (i USA). Han har förutom att producera One Tree Hill också bland annat varit manusförfattare till filmen Coach Carter (som Antwon Tanner varit med i och som Skills nämnde som favoritfilm inom sport i avsnitt 8, säsong 7). Andra filmer han har skrivit manus till är Whatever it Takes, The Perfect Score och 35 miles to normal. :)

Mark har varit med i några avsnitt av OTH, i första avsnittet var han i bakgrunden som basketspelare i Ravens och senare blev han karaktären Max (som ägde skivaffären som Chris Keller jobbade på i säsong 2). Han var även röst till Pete's manager när Peyton ringde till Pete i säsong 3 och managern svarade.

Tanken var att OTH skulle ha blivit en film med namnet Ravens, men det blev inte det. Varför har jag inte fått något exakt svar på, men ryktet säger (och det verkar vara så) att det var för att Mark och de andra i crewet hade för mycket idéer och ville då hellre göra en tv-serie.

Andra viktiga producenter och genier (om du frågar mig ;D) bakom skapandet av OTH är Greg Prange (som även var med och skapade Dawson's Creek som också spelas in i Wilmington, NC, liksom OTH) och Joe Davola. Joe var med i OTH som "uncle Joe" i halloweenavsnittet (avsnitt 6, säsong 8). Jag har för mig att det är Greg (antingen han eller Joe) som har varit röst som man inte sett i OTH ibland, som till exempel Haleys terapeut efter depressionen.

Kommentarer
Clara Jonsäll

Jo du har rätt, One tree hill blev en tv-serie för producenterna hade för många bra ideer så dom kunde inte gör allt till 1 film.. :)

2011-11-25 22:56:07
http://clarajonsall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0