OTH 9x04: "Damn dawg, you fat" :P

Jag älskade början i gårdagens avsnitt! Så dramatiskt! Låten passade jättebra in, och scenen med Julian och Brooke på sjukhuset var underbar även om det inte var någon dialog när Brooke kom in för att se om Davis var okej. Tur att han mådde bra! Men stackars Julian... :( Jag älskade scenerna med honom i det här avsnittet, man såg verkligens hans dåliga samvete och rädsla. Scenen då han slog sönder bilen var underbar. Det sa så mycket tyckte jag. Han gjorde nog det dels för att få ut sin aggression på sig själv men också för att se hur det gick till när Davis räddades.

Scenen i bilen mot slutet också, den var så otroligt underbar! Austin Nichols skådespeleri i den scenen var så fantastisk tycker jag. Tur att Brooke förlät honom! Samtidigt förstår jag verkligen att det var svårt för henne att göra det eftersom hon blev rädd att något kunde ha hänt Davis. Bra att Haley fanns där som stöd och kunde säga till henne att Julian mådde dåligt. 



Scenen mellan Haley och Julian på Karen's Café älskade jag! Att få höra om något som hade hänt tidigare är alltid kul tycker jag, för det visar att de inte glömmer bort sånt som har hänt tidigare i OTH. Scenen var också så känslosam, och Julian och Haley har sån underbar personkemi. 



En annan del av avsnittet som var riktigt bra var ju Clay och Quinns scener. Stackars Clay som inte kommer ihåg vad han gör... Men jag tycker det är bra att han får hjälp. Och jag gillar som sagt att Clay och Quinns förhållande får något allvarligt att jobba med, deras förhållande känns mer äkta då och man känner kärleken mellan dem så starkt. Quinn finns verkligen där för Clay och vill hjälpa honom, även när han stöter bort henne, och det är underbart. 



Dessutom älskade jag scenerna mellan dem i det här avsnittet. Så underbara! Dramatiska!! Pistolhotet var galet spännande, och bråket mellan dem var väldigt dramatiskt. Även till dem fick ju Haley hjälpa till. Jag älskade scenen mellan Quinn och henne när Quinn berättade om Clays drogproblem. Shantel VanSanten (Quinn) spelade så bra i det här avsnittet, med både gråt och skrik. :/



Scenen på Tric när killarna pratade om sina problem var faktiskt rolig, för de sa sakerna på ett kul sätt tycker jag. Jag gillade när Clay sa "Turns out I'm crazy, who wants to trade?" :P

Och heja Dan, på tal om Clay! Han var så söt mot Jamie, det syns att de älskar varandra. Och att han försökte rädda Clay som han inte är släkt med gillar jag också. Det märks att han har ett gott hjärta! :)

En lite mer humoristisk del i avsnittet var ju Chase, Chris och Tara. Fast jag tyckte ändå synd om Chase, åtminstone från början... Taskigt av Tara att inte berätta att hon hade pojkvän, så gör man inte! :P Jag gillade dock Chase och Tara ändå, de hade söta och roliga scener. Hah. Hon som spelar Tara är ju tillsammans med Stephen Colletti som spelar Chase i verkligheten :D



En annan kul del var ju Skills... Hahaha... Scenen när han kom hem är så otroligt bra. Han var så ärlig mot Mouth om att han hade blivit överviktig, och Millies bitch-blick mot Mouth när han sa det skrattar jag åt så fort jag ser den :D hahaha... Bra att han försökte medla mellan dem också när han var gäst i "Mouth och Millie in the morning". "So, what else is going on besides Mouth getting fat?", den kommentaren var kul :D

På tal om Skills och Mouth så skrattade jag mycket också åt scenen när de var på Tree Hill Café och Brooke kom in och tvingade dem att släppa besticken och följa med dem ut. Hahaha.. :P Skylten som Haley och Brooke sedan satt upp var kul, fastän det var barnsligt. haha. 

Spännande slut med Nathan... Scenen med honom på video var söt. Haley och Lydia var så söta mor och dotter i den scenen :D



Kommentarer
Julia

Hej! :D

Vill bara tipsa om en jätte jättebra film som går på bio nu: LOL heter den, med Miley Curys i huvudrollen! OCH gissa vem som spelar deras lärare Mr Ross???? AUSTIN NICHOLS! (Julian Baker).

Jag såg den i fredags i Göteborg med min kompis och gissa om jag blev glad när jag såg honom i den! Den blev såååå mycket bättre haha! :D

2012-06-19 17:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0