OTH säsong 7, avsnitt 9

Ett bra avsnitt!
Förlåt att jag inte skrev en resumé över förra veckans avsnitt fast det är så underbart roligt. Har klippt ihop lite roliga delar i en video som jag ska lägga upp på youtube. Lägger även in den här då. :) Över avsnitt 7x08 alltså!

Men nu: Avsnitt 9, säsong 7.

Stackars Brooke som typ aldrig blir gravid. Som Haley sa, det är hennes tur att få pojken och barnet!
Brooke har det inte lätt. Tycker dock hon överreagerar en smula över Julians relation med Alex. Just i det här avsnittet förstår jag hennes ilska, men i andra avsnitt då hon är svartsjuk tycker jag hon är lite väl svartsjuk.

Nåväl, det hör inte hit eftersom hon hade rätt i det här avsnittet. Alex ÄR ju faktiskt kär i Julian. Eller är hon det? Är hon bara beroende av honom (eller det han ger henne - trygghet och ett seriöst liv utan fest och knark)? Förhoppningsvis rycker hon upp sig och blir självständig. :) Hon har det i sig, det vet jag. Om man jämför med de allra första avsnittet hon var med i så har hon växt och blivit mycket mognare. Säger inte så mycket med tanke på hur pass korkad hon har varit (haha), men i alla fall... ;P Jag vill se hennes film!!

Kul att Haley uppträdde igen! Älskade Mirandas "tal" just innan uppträdandet, om hur uppträdandet skulle hamna på Youtube och förstöra skivan om det blev dåligt.
"Break a leg"
"It's funny, leg wasn't my first option for you." ;P
(Det översattes inte likadant).
Förresten! Låten hon sjöng... Maybe heter den, och hennes grupp Everly är det som sjunger den. För er som inte vet det är hon och en annan tjej med i gruppen, och tjejen stod bredvid Joy (Haley) på scenen och spelade gitarr.

Dans och Rachels besök i Tree Hill var ju inte direkt uppskattat, men jag måste säga att Rachels besök hos Mouth gjorde NÄSTAN att hon påminde om den gamla Rachel. Som faktiskt inte BARA var en bitch. hehe. Men vad bra att Mouth ändå såg igenom fasaden och insåg att Rachel behöver växa upp. Minst sagt. Samma Rachel, annan stad... Att Brooke bitch-slapped henne var delvis helt rätt (hon hade rätt i det hon sa), men jag tror definitivt Rachel lite fick ta Brookes ilska över Julian och Alex, icke-graviditeten, o allt annat.
Dan och Jamie är alltid lika söta, men jag blev rätt sur att han inte sa sanningen till Jamie om att han faktiskt hade ett nytt hjärta. Men i och för sig, skulle Nathan få veta att Dan ljuger för alla tv-tittare skulle han ha ÄNNU mindre chans att bli förlåten. Om det är möjligt...

Clay och Quinn!! ÄNTLIGEN en kyss. Quinn är visserligen gift fortfarande (tror jag), men bara på papper. Jag tycker inte hon var otrogen. Men jag gillar Clay, de passar bra ihop. Scenen mellan Clay och pojken på barnhemmet gjorde mig tårögd. Att Clay har öppnat upp sig om Sara gör att han kan hjälpa andra i det också.

Sist då, Nathan. Vilken cliffhanger!! Vad kommer hända nu med hans basketkarriär?? Jag har visserligen sett senare avsnitt eftersom jag följer de amerikanska avsnitten, så jag vet ju. Men spännande är det. :D



Kommentarer
Erika

Har du haft en bra helg? :)

2009-12-13 20:34:03
http://icanpikan.blogg.se/
emina -konst & kreativitet-

Haha är du ett kecin fan?:D Vart bor du då?:) Men han är väl ute och turnerar osv

2009-12-13 20:42:28
http://eminacreations.blogg.se/
amanda ~ annas dotter

haha , jo det är kanske så.

jag får väl börja skriva mer skit i sådana fall,

2009-12-13 20:56:13
http://annasdotter.blogg.se/
charoline

^^ du har super koll du= )



haft en bra helg?

2009-12-14 10:27:13
http://charolicious.blogg.se/
anna

det är alltid så kul att läsa dessa inläggen

:)

2009-12-15 08:08:56
http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0