One Tree Hill - Säsong 7, avsnitt 6

Nu har jag inte skrivit en One Tree Hill sammanfattning/recension/resumé på ett tag, men idag tänkte jag skriva om gårdagens avsnitt!

Bra att Haley inte betalade Renée! Tycker nästan det börjar bli lite uttjatat med det där nu, särskilt eftersom både Nathan och Haley inte beter sig som sig själva. De är liksom skitsura, på ett sätt de aldrig varit förut. Men men...

Stackars Brooke. Både Julian och Chase påminde ju henne om att hon förut faktiskt var precis som Alex är nu! Roliga nostalgitrippar dock, med både Brooke/Chase-scener och då Brooke tittade i fotoalbumet. En bild på Peyton!! hehe. Men jag tycker det är synd att de liksom aldrig pratat med Peyton och Lucas i telefonen eller något... Men jag ska inte haka upp mig på det, OTH klarar sig väldigt bra ändå.

Alex och Julian är också... intressanta tillsammans. Alex och hennes "(WORKING!)relationship"-snack... haha. Men att hon faktiskt kunde skriva bra manus var ju något som jag inte tror någon hade en aning om. Förutom manusförfattarna för OTH. ;) Jag hoppas hon är konsekvent snart. Känns lite som att hon ena sekunden är skitsmart (nåja, smart.) och andra sekunden jättekorkad. Men jag gillar hennes korkade sida, bara de andra inte låter henne ställa till med alldeles för mycket trubbel. Särskilt inte mellan Brooke och Julian. Jag menar, Julian med ALEX?? Skulle nästan va äckligt på något sätt... haha. Hon behöver någon lika korkad som henne själv, eller någon dryg modellsnubbe. Inte Julian.

På tal om Julian... Scenen med Mia var intressant tyckte jag. Särskilt det faktum att de faktiskt satte in en scen mellan dem, det lär nog aldrig hända igen. :P I alla fall inte de två ensamma. Men jag gillar Mia. Hennes svar på hans fråga om någon någonsin förvånat henne med att verka helt urblåst men sedan skriva en bra låt var ju helt underbart:
"Hi, I'm Mia!" :P

Millicent då. Hade inte planerat att säga mycket om henne för det har inte hänt mycket än. Bara vänta och se, det kommer mera vad gäller hennes karaktär... ;P Men jag är glad att hon fortfarande har kvar förnuft, trots att hon spårar ur lite med fester och sånt. Hon är ju ändå Brooke trogen och ville faktiskt ha kvar sitt jobb. Vilket var synd att hon inte fick, trots att Brooke bara ville vara snäll då hon gav jobbet till Calliope. Hade Millie fått behålla jobbet tror jag att hon hade blivit ordentlig igen och faktiskt insett att hon duger som hon är. Vilket hon inte verkar tycka.

Scenen med Millie och Alex, den då Millie vaknar och Alex har skickat ett sms till Mouth ("Melvin")... Underbar! Helt underbar. hahaha.

Jag blir lite irriterad på Mouth... Han stöttar ju Millie för att han älskar henne, men samtidigt tycker jag han borde säga åt henne att skärpa till sig och bli som hon var. Liksom säga åt henne att hon duger som hon är (vilket han i och för sig gjorde...), men att hon måste ha respekt för folk i närheten. Särskilt honom. Ställa krav på henne liksom. Däremot gillade jag VERKLIGEN det han sa om Nathan. Way to go, Mouth, liksom. :D

Quinn och Clay passar väldigt bra ihop. Men jag aaaavskyr att Nathan och Haley förbjuder dem att umgås. Typ. Nästan i alla fall. Det kommer ju knappast att funka. Diskussionen mellan Nathan och Quinn var otroligt barnslig och han var fruktansvärt självisk. Men han sa ju förlåt, så jag får väl förlåta honom. haha. 
Quinn behöver få ha kul ett tag, och Clay (som behöver Quinn i sitt liv!! *nej, jag är inte partisk ;)*) behöver ha någon som förstår honom och som tycker om honom för den han är. Inte den han beter sig som (alltså den partyglada engångsliggskillen).

På tal om Clay så fick man äntligen se den mystiska kvinnan... :D Jag som har sett andra avsnitt vet ju vem hon är, men liksom många andra gjorde så gissade jag mig inte till det då hon dök upp då jag såg gårdagens avsnitt första gången. Men för er som inte vet vem hon är kan jag säga att de framtida avsnitten är väldigt... intressanta... =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0