OTH 7x22

Tänkte jag skulle göra en sak jag inte gjort på länge: Skriva en OTH resumé!

Avsnitt 22, säsong 7, kunde ha varit seriens absolut sista avsnitt. Tack och lov var det inte det! Men mycket pga det tänkte jag skriva en liten sammanfattning. Och så hände det ju mycket!

- Brooke och Julian (Brulian) förlovade sig!

- Nathan och Haley (Naley) är med barn igen!


Skönt att Haley nästan kommit ur sin depression. Scenerna mellan henne och Jamie var så söta... Särskilt den första. Jamies mössa, såå söt... Många kommentarer som Jamie sa i det här avsnittet älskade jag (mer om det nedan). Scenen med tjurfäktningskostymen var också gullig. Och för att inte tala om dialogen i slutet: "Come on, we'll climb it together". Hade det varit seriens sista avsnitt hade jag hoppats att det hade varit sista scenen (tror jag).

För att inte tala om Skills jacka! Inte söt, men väldigt... Speciell? Då Mouth som lånade den, och då Jamie trodde han var en björn... "BBBEEEEEAAAARRRR!" Underbart! Mouths dans på krogen var rolig (liksom alla gånger han dansar, Lee Norris dansar underbart!). Att Mouth och Skills blev vänner så snabbt igen tyckte jag var skitbra. Vi behövde inte ett till (omvänt) Brooke/Lucas/Peyton triangeldrama.

På tal om vänner: Alex och Josh hade otroligt bra scener i det här avsnittet. Jag gillade verkligen delar av första scenen då de låg i sängen och skulle sova, och då Josh sa "I'm tired of being afraid" (vilket var såå tydligt att manusförfattaren och crewet ville visa att den "starka", dryga, är oftast svag) och Alex tog honom på armen. Sista scenen med dem var underbar, vem kunde ana att Alex inte hette Alex utan Alice Whitehead!?

Brooke och Julian hade otroligt bra scener också, jag växlar verkligen mellan att inte tycka om dem (SORRY!) och att verkligen göra det. Jag hoppades på Julian och Alex under triangeldramat men nu då de är tillsammans igen är de verkligen söta. Förlovningsscenen, då Julian skulle visa guldstjärnan men gav Brooke förlovningsringen, var underbar. Helt fantastisk. Sophia Bush kan verkligen gråta (den här gången glädjetårar) på beställning!

Kul att Julian fick scener med Jamie också! Hans (Jamies) kommentarer var så roliga. Typ då han påpekade att Julians film (som för övrigt heter "Seven dreams 'til tuesday") inte innehöll animationer, robotar, kaniner, "transforming cars" (förmodligen en liten hint åt filmen "Transformers"? Har dock inte sett den.), eller något annat. "What the heck else is there??!!". Så underbart. Och i slutet, då han sa att filmen slutade med en kyss och så kommentaren "Seriously, you could've used rabbits or robots or anything!" (hehe).

En annan rolig kommentar av Jamie var den han gav Skills i början av avsnittet. En liten hint till skaparna bakom avsnittet naturligtvis, som drog med Chase fast han inte hade mycket koppling till de andra. För er som inte minns det Jamie sa var det något i stil med:
"So how do we know you again?"
Var på Chase svarade: "I'm Chase, the bartender at TRIC".
Och Jamies kommentar: "Whatever, you're no Grubbs!".

haha.

OK. Jag har medvetet undvikit att skriva om Clay och Quinn tills nu. Sista scenen var såå läskig, och eftersom jag hade sett avsnittet förut visste jag vad som skulle komma men satt ändå på helspänn. Och vad hände just innan? En DVD rasade precis bakom mig! Kan ju inte säga att smällen lättade mina nerver. Och Katie där hon står i mörkret är som uppgjort för värsta skräckscenen. Hoppas hon försvinner snabbt i säsong 8. För att hon kommer komma tillbaka för minst ett avsnitt är rätt självklart tycker jag. :P


//Malin






Kommentarer
Sophie & Linn

Vill du veta om någon gillar dig?

kolla isåfall på bloggen :D

fin blogg du har föresten :)

2010-09-12 17:39:44
http://sophielinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0