Resumé av 8x13

Oj, vad jag ÄLSKAR det avsnittet som var ikväll. Det har romantik, glädje, drama... Allt! Det är förmodligen det bästa OTH-bröllopet tycker jag, det och Lucas och Peytons. Nathan och Haleys båda bröllop var också vackra, men jag har andra favoritavsnitt med dem :D



Första scenen i kvällens avsnitt, då Brooke sitter i bilen utanför sitt gamla hus och den lilla tjejen är utanför, det ska nog föreställa Brooke som barn. Eller någon som påminner Brooke om sin barndom, med föräldrarna som bråkar inomhus. Hon sa ju i de tidigare säsongerna att de alltid bråkade. Så den scenen gillade jag verkligen, särskilt med tanke på att man fick se hennes gamla hus... hehe.
 
Den andra scenen med Chester, Julian och Jamie var också rolig :P Så kul när Jamie sa att Chester alltid hade haft känslor för Brooke ;)

Jag kan inte bestämma mig vilken scen i avsnittet som är min favoritscen, men om jag säger så här: Om jag INTE ska välja en scen med Brooke och Julian (typ talen) så är det helt klart när Skills ställer sig och säger "Don't nobody say nothin'"! :D Så himla kul! :D Alla Skills scener i avsnittet var så roliga, särskilt de då han ska vara typ "vakt".



En annan UNDERBAR scen som inte var så känslosam var den med Haley och Brooke i början då Brooke får skivan "The moment I fell in love with you" och börjar dansa... Så härlig scen tycker jag. Brooke och Haley har många bra scener i säsong 8 och scenerna de hade i det här avsnittet var underbara... Den då de gråter av lycka var så underbar också. Då Brooke sa "Haley, I'm getting married..." och grät så blev jag också tårögd!



Att Brookes pappa inte kom på bröllopet var synd (kan dock avslöja att vi kommer få se honom i säsong 9! :D Förlåt för spoilern om ni inte ville veta det.) men Victoria tog över bra och var riktigt snäll när hon sa "We're gonna do what we always do...". Jag älskade scenen då Paul dansade med Brooke när inte hennes pappa var där. Den scenen får mig alltid tårögd. Så himla vacker.





Haley och Jamie var också söta och roliga då de skulle tävla om vem som hade bäst tal. Båda hade riktigt bra tal tycker jag! Jamies tal var både roligt och gulligt. "A very, very, very, VERY long time ago..." haha. Allt om poletten som Julian hade var så romantiskt, lite kul också med tanke på att avsnittet heter "The other half of me" (Min andra halva).

Haleys tal var riktigt bra och det var kul att de berättade om en scen från säsong 1 (den här), men jag tycker ändå det var lite synd att Haley sa att hon hade drömt om att vara populär. Det intrycket fick man ju inte riktigt i säsong 1... Nåväl, riktigt bra tal i alla fall :D



En vänskap som började i förra avsnittet som man fick se mer av i kvällens avsnitt (och som jag också älskar) är Quinn och Alex. De hade underbara scener ikväll, och jag hoppas verkligen att de förblir nära vänner för de har en underbar vänkemi tycker jag. Om inte Quinn hade pratat med Alex hade nog inte Alex kommit på bröllopet och då hade jag blivit arg... :P Det var förresten synd att man inte fick se någon scen mellan Alex och Julian ikväll... :( Jag hoppas återigen att de får fler scener tillsammans igen!



På tal om Quinn så var det en riktigt bra scen mellan henne och Clay när hon berättade varför Katie kom tillbaka. Att han förlät henne för att hon höll det hemligt och när de kramades... Aww... :D

Kommentarer
L

Åh jag grät typ konstant haha! Men du, jag har inte sett några andra avsnitt från säsong 8 mer än detta och möhippan, vart kan jag se (om jag inte vill vänta på boxen..)?

2011-08-07 22:22:12
http://linnljungblad.blogg.se/
Josefine

Åh, vilken underbar resumé av avsnittet! Håller med dig väldigt mycket! Så himla vackert bröllop och äntligen får det gå bra för Brooke! <3 Hon har utvecklats mest under de säsonger som gått tycker jag och jag gillar henne bara mer och mer för varje avsnitt som går.

2011-08-07 22:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0