Varför jag valde scenerna

Lotta undrade varför jag inte tog med scener med Ellies eller Qs död eller school shooting avsnittet. Jag hade tänkt ta med scenen mellan Ellie och Peyton innan Ellie dog, när Peyton grät i hennes famn, men jag tyckte det fanns andra scener som var sorgligare.

Det var många scener som jag hade kunnat ta med, men alla fick inte plats. En till "bubblare" är när Haley och Nathan berättar för Jamie att Quentin har dött, den scenen är såå sorglig! http://www.youtube.com/watch?v=6Ccqdf80h-8

Jag tänkte att jag skulle skriva lite mer om varför jag inte tog med scenerna kring Keith så förstår ni kanske varför jag valde de scenerna jag valde...

Jag tyckte det var sorgligt när han dog, men inte av de topp 5 sorgliga stunderna som sagt. Trots att jag som sagt älskade Keith, och hans relation till många var stark så jag saknar honom som karaktär.

Det var jättetråkigt när Keith dog och när han sköts så var det mer av ett "NEEJ!!!"-ögonblick än sorg för att det var så dramatiskt. Jag tyckte det var så mycket annat som kom från Keiths död än just sorgliga scener, så mycket lärdom och känsla att jag inte lade så mycket fokus på det sorgliga även då det var sorgliga scener (för såklart var det det). Keith lärde oss hur man är en bra förebild.

En sorglig scen som jag dock tänkte skriva upp på listan var när Whitey kommer in till Karen i hennes hus och pratar med henne om Keith. Den scenen var vackert sorglig, och det är den sortens scener jag tycker är sorgligast. Men nu kom den tyvärr inte med för andra scener kom med på listan före.

Keith var en så bra man, älskad av så många, en otroligt bra förebild och jag minns scenerna med honom med värme. Men jag tyckte det var så mycket ilska som var i fokus kring hans död, och hemskheter kring bland annat Dan när han t.ex blev förföljd av Keiths spöke och Lucas jagande efter hans rätta mördare.

Det var så mycket dramatik kring mordet på Keith. De scenerna jag tycker är SORGLIGAST och som jag tog med på listan är de som är lugna och kärleksfulla, när någon till exempel dör i stillhet som Lydia gjorde och folk grät runt omkring henne. De var den sortens scen jag ville ha med. Av samma anledning tog jag inte med scener kring school shooting avsnittet, det var scener som jag tycker var otroligt känslofyllda och otroligt dramatiska, men inte sorgliga på det sättet...

Hoppas ni förstår hur jag menar. Jag älskade Keith, och jag kanske ändrar mig i framtiden. Men som det är nu tycker jag det var mycket annat som kom från Keiths död än bara sorglighet.

Här är några av mina favoritminnen av Keith:










Kommentarer
Linn

förstår och håller med fullständigt, bra inlägg! :)

2011-12-28 23:19:20
http://linnve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0