Brookes utveckling

Det var tack vare min analys av Brooke Davis som jag för ett par år sedan fick äran att börja skriva åt OTH-sajten på Kanal5.se. Jag satt just och tittade på en video på Youtube (videon var på Brooke och Julian) och funderade på hur det kom sig att Brooke lite har blivit som hon var på high school igen... För det tycker jag hon har. Hon är seriösare än hon var under skoltiden, men är galen i sex igen och är allmänt "flamsig" (jag tycker jättemycket om Brooke ändå, så det är inget negativt.)



Då kom jag fram till att hon nu har hittat sin stora kärlek och har tillåtit sig själv att vara den hon är och ha kul, liksom hon trodde Lucas var hennes stora kärlek under skoltiden.

Jag vet att Brooke har en seriös sida, den har vi alla sett, men jag tror att hon släpper sin oseriösa sida när hon inte är helt lycklig med t.ex kärlek. Hon letar konstant efter glädjen och gräver ned sig själv i jobb, eller sökandet efter att bli fostermamma. Och hon trivs med jobbet och barnen som har varit runt henne, men har inte haft kärleken och då har hon inte kunnat släppa loss och bara ha kul.



I säsong 1 tror jag inte oseriösa Brooke var äkta
lycklig, förrän hon träffade Lucas. Då fick hon
utlopp för sin "galna" sida och involverade
kärleken i det.


I säsong 2 började hon leta lyckan, och hade den
väl inte riktigt till 100% men hon kom närmare
att veta vad det var hon letade efter och började
leta sina drömmar och mål med livet.


I säsong 3 var hon ibland singel och i några
avsnitt hade hon Lucas och hade då vad hon
ville ha. Däremot var hon stundtals seriös, men
jag tror att hon inte riktigt visste säkert att hon
hade Lucas till 100%... Eller?


I säsong 4 kom hon överens
med tanken på att Lucas
faktiskt älskade Peyton, och hon
hittade Chase. Jag älskade Brooke
och Chase tillsammans, men han
visade sig inte vara hennes äkta
kärlek och då tror inte jag hon
var helt lycklig.


I säsong 5 var Brooke förmodligen
väldigt olycklig. Hon hade ingen
äkta kärlek i sitt liv medan alla
andra gick vidare, och hon grävde
ned sig i jobbet.


I säsong 6 hade Brooke sin skydds-
vägg uppe, mycket på grund av
misshandeln på CoB, men mot slutet
av säsongen lärde hon sig att släppa
in Julian och började bli kär, vilket
gjorde henne lyckligare (men hade hon
släppt väggen?)


I säsong 7 var Brooke lyckligare,
tills Julian började umgås med Alex
förstås. Men Brooke visste vad hon ville
och kämpade för Julian. Vilket gjorde
henne förlovad och kär! :)


Nu i säsong 8har Brooke förlorat sitt
företag, men de gånger hon är lycklig
och släpper loss är det mycket pga Julian.





Självklart går Brookes humör att vinkla på olika sätt, för en människas humör är sällan konsekvent och det tror jag skaparna har tänkt på, men generellt sett tror jag att Brooke kan släppa loss när hon har kärlek i sitt liv.

Tror du också att det är så?


Kommentarer
Maria

shit vad jag älskar din one tree hill blogg :)

2011-02-11 19:33:59
http://aptitude.blogg.s
Sofia

Jag tror absolut det är som du skriver! :D

2011-02-11 21:33:13
http://liimitededition.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0