Julians citat om lycka

Nu tänkte jag prata på ordentligt och diskutera ett citat, nämligen ett citat som jag tycker är väldigt tänkvärt och som Julian sa i dagens avsnitt:

"Happiness is a mood, not a destination"
Sagt av Julian Baker i avsnitt 8, säsong 8.



Han sa det när Brooke mådde dåligt efter att hon hade gett upp Clothes over Bro's, och förmodligen var han vemodig och kanske lite besviken på sin mamma över hur hon har förändrats genom åren. Då funderade han över glädje och menade på att glädje var ett humörstillstånd och att det är okej att vara lite ledsen ibland, liksom det var okej att vara lite hungrig ibland.



Att han sa så till Brooke var väldigt romantiskt och visade att han bryr sig otroligt mycket om henne, tycker jag. Att han hade tänkt igenom det där med glädje för att han såg hur dåligt hon mådde. Och i stort sett har han lite rätt, tror jag. Att man inte ska försöka analysera sin tillvaro och se på alla andra som utåt sett verkar glada? :-) Jag tror att man kan samla ihop bra delar i livet och ha allt man vill ha, men ledsamma perioder kommer alltid någon gång. It's only life, som Kate Voegeles låt heter.



Vad tror ni? Har Julian rätt?
Nu blev det djupt här, haha. Det kommer ett lättare inlägg inom kort.



Glöm inte att skriva på för att öka chansen för en säsong 9 i One Tree Hill:
http://www.thepetitionsite.com/2/one-tree-hill-season-9/ 

Kommentarer
Sofia

Jag tycker starkt om det där citatet. Som du kanske såg på en av mina FB statusar ;)Och ja det är en känsla, ett tillstånd man är i. Inte något man hela tiden måste sträva efter. För man måste få känna andra känslor också, inte bara glädje även om den är underbar. Men just för att kunna uppskatta den mer tror jag att man måste känna på olika känslor. Vi är "bara" människor.

2011-02-27 18:15:52
http://liimitededition.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0