Mitten av säsong 3

Jag har börjat se på säsong 3 av OTH. Evelina och hennes syster har lånat säsong 5, 6 och 7 av mig så då tänkte jag passa på att se de tidigare säsongerna igen! :D

Jag älskar dem. Kanske inte är ett jättestort fan av scenerna då Dan vill bli borgmästare (även om det finns bra scener i det också), men i övrigt är de här avsnitten (avsnitt 9 - 15) några av mina favoriter.

Peyton och Ellie till exempel. Peyton hade först svårt att släppa in Ellie, men till slut blev de goda vänner och mot slutet var de verkligen mor och dotter på riktigt. Så kärleksfullt och omtänksamt. Jag älskar avsnitt 13, stormavsnittet och scenerna med Peyton och Ellie är underbara.



Och starten av Clothes over Bro's för Brooke, då Brooke rycker upp sig och (med hjälp och stöd från Haley) börjar göra kläder. Som sagt, jag älskar vänskapen i OTH, och när de gör något sånt för varandra älskar jag det. Scenen då Brooke visar kläderna för Peyton och Haley är SÅÅ underskattad tycker jag! :D

Jag tycker att den scenen är en viktig scen med Brooke och Haley, och jag tror det var därför de pratade om den häromveckan i säsong 8 (just före presskonferensen), för att det var då Brooke fick se Haleys vänskap på riktigt. Hon fick känna att Haley fanns där för henne, och det har inte förändrats.



Samtidigt innehåller de här avsnitten mycket drama också. Avsnitt 15 är ju till exempel när tidskapseln släpps, och vi alla vet ju vad som hände med Jimmy Edwards när alla fick se vad han sa...

Kommentarer
Julia

Heeeej! älskar din blogg! en fråga bara: I säsong 2 så har ju Felix en utmaninsnatt, då ska Peyton äta något och Haley ta kort... Vet du vad det är hon äter?? Jag har funderat och frågat kompisar som oxå gillar oth men de vet inte.. Men du kanske vet? :D skulle bli jätte glad om du svarar! :D ♥

2011-02-18 17:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0