Vad jag älskar med OTH

Jag har följt One Tree Hill i många år. Ända sedan början har jag följt det och har älskat det länge. Senaste åren har det blivit mer än en tv-serie, då jag började skriva åt OTH-sajten och startade den här bloggen.

Det jag älskar med One Tree Hill är att det är så himla annorlunda många andra serier. För mig har det en annan sorts charm, roliga repliker, meningsfulla citat, mening, härliga relationer, mysig miljö m.m.

Även om staden har psychos och nästan alla karaktärer har varit med i bilolyckor är att se OTH för mig som att fly iväg till den perfekta världen. Jag kan identifiera mig med karaktärerna och trots triangeldraman, psycho-Derek och frånvarande föräldrar finns det tillfällen då jag drömmer om att ha min egen Brooke/Peyton-relation för de älskar varandra och är äkta vänner.



...att få uppleva den himlastormande Lucas/Peyton-kärleken, få bli ung mamma som Haley och åka på rockturné eller att få bli kläddesigner som Brooke känns möjligt när jag ser OTH.

Mycket av detta ÄR möjligt, men när jag ser OTH känns det på något sätt som att vägen dit nästan bara är kul (även om den även innehåller jobbiga bitar även i OTH). 



På något sätt får OTH mig att känna som att allt är möjligt, och genom OTH har jag också lärt mig hur jag ska leva livet för att må så bra som möjligt och få andra att må bra.

Vad älskar du med OTH?

Kommentarer
Vendela Andersson

Hej (: Vilken del i One Tree hill tycker du är jobbigast? Själv tycker jag det är jobbigast när Haley lämnar nathan i säsong 2 och åker på tuné, gråter alltid lika mycket :/

2011-02-22 16:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0