Jimmy Edwards

Jag kom att tänka på Jimmy Edwards nyss, han som sköt på skolan i säsong 3. Min syster kom på att det ju finns en låt av Jimmy Eat World i OTH som heter "Kill", vilket är ett ganska stort sammanträffande...

Nåväl, Jimmy. Det var ett bra avsnitt i säsong 3, och väldigt bra att de tar upp ett sånt viktigt ämne. Särskilt i USA där sånt inträffar på skolor ibland. Och mobbare samt mobbade. Jag gillade att de tog upp bådas synvinklar i avsnittet för att öka kunskapen om ämnet.



Att faktiskt tänka efter hur man behandlar andra är viktigt. Lucas, Mouth och Skills var bra vänner med Jimmy men de gled isär (som Lucas, Mouth och Skills såg det). Jag hade önskat lite mer scener om hur de faktiskt gled isär, istället för att man bara såg Jimmy i de första avsnitten och sedan inte alls. Men jag tycker det var ett viktigt avsnitt, det där Jimmy skjuter på skolan. Det var känslosamt, äkta, sorgligt, dramatiskt och ett riktigt bra och speciellt avsnitt.

Jag tror Jimmy var en godhjärtad människa innerst inne, han ville ju faktiskt inte skjuta någon. Han kände skuld över att han träffade Peyton och han släppte iväg Abby då hon hade diabetes och inte kunde vara kvar. Istället var det han själv som han sköt.



Jag måste säga att jag är glad över att Mouth (i säsong 5 särskilt) fortfarande verkade tänka på Jimmy och sakna honom. Det visade att Jimmy betydde mycket för Mouth, men att Mouth ville något annat än Jimmy för stunden och att de därför slutade umgås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0