Gästinlägg: Yarem

Hej alla One tree hill lovers! Jag heter Yarem och jag ska gästblogga om varför jag älskar denna underbara serie.

Min storebror fick mig att börja titta på One tree hill när jag hade en svår period eftersom jag hade flyttat till en ny stad och inte funnit mig till rätta än. Förutom min familj kände jag inga där och jag hade svårt att anpassa mig till den nya staden. Trots att jag hade vänner i skolan kände jag mig alltid ensam där. Jag slutade tro på att det fanns äkta vänner, alla verkade själviska. Det kändes som att de enda personerna jag kunde lita på var min familj och att alla andra var falska. Men när jag började titta på One tree hill började jag att må bättre. Alla i serien var så bra vänner, och eftersom serien kändes så äkta och realistisk började jag tro på att det fanns äkta vänner igen. Jag började tro på att allt skulle bli bättre igen. Alltså fick en serie mig att tro igen. Det låter sjukt, jag vet, men det är sant.

Alla fina citat, alla bra låtar, och alla tankar, alla händelser och alla karaktärer - alltså hela serien - fick mig att bli starkare och gladare. När jag mådde som sämst  fick One tree hill mig att må bättre. Det var One tree hill som kunde förvandla en skitdag till en dag som jag nu kan se tillbaka till och le åt.

Jag älskar hur serien handlar om så många olika ämnen - glädje, sorg, kärlek, vänskap, svek, drömmar, intressen, m.m, samt att serien är så realistisk, som jag nämnde tidigare. Jag älskar också hur de får en att den ena sekunden sitta och böla åt en sorglig scen, medan man den andra sekunden sitter och garvar ihjäl sig åt en rolig. Och vem älskar inte alla speciella avsnitt som t.ex när Whitey tvingar Lucas och Nathan gå av bussen , så att de får samarbeta och hitta vägen hem själva? Eller när alla gör något tillsammans, typ som när alla ska till Rachels familjs "stuga". Det är en av mina favoritavsnitt eftersom Nathan friar till Haley igen! Älskar Naley! :D



Varför tycker ni om One tree hill?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0