Ordning på skåpen

Hej!
Jag kom på en grej som jag var tvungen att skriva om... Läste nämligen nyss om fel som de gjort på inspelningen av OTH (hår som åker upp och ned, band på kläder som byter plats, mikrofoner som syns osv.) och kom på det här:

Skåpen i skolan under de tidigare säsongerna! De ska ju vara i bokstavsordning (det säger de vid ett tillfälle i början av skolan) och ändå har t.ex Brooke och Peyton (Davis och Sawyer) skåpen nära varandra (har jag för mig)! De andra har också skåpen väldigt nära varandra har man sett. I avsnittet med Dare Night (utmaningskvällen) i säsong 2 när gänget hittar breven från Felix ser man hur nära varandra alla har skåpen har jag för mig... Och det går ju efter efternamn, så att Davis t.ex ska vara nära Sawyer och Scott är ganska skumt ;)

Om ni kommer på något fler tillfälle där det syns kan ni väl säga till? :D



Samma sak med mobiltelefonerna. Så fort man ser någon ringa till en annan karaktär har de uppenbarligen väldigt få kontakter, eftersom man nästan bara ser namn på OTH-karaktärer som synts i tv (bortsett från kanske 2-3 namn). :P Och de borde känna fler människor i sin stad ;) Jag tänker t.ex på en scen med Karen då man får se hennes kontaktlista... Lucas är väl undantaget, på hans mobil (i t.ex säsong 5) tror jag man ser fler namn än bara bekanta namn.

Kommentarer
sara

Brooke har skåpen så nära de andra för att hon har tjatat sig till det tror jag, eftersom hon är så populär fick hon välja skåp eller kanske t.o.m köpa det. :)

2011-06-13 17:09:07
Fanny

Jag hittade faktiskt en bra video på fel i oth på youtube!



länken: www.youtube.com/watch?v=GLhmh8m1-Wk&feature=related



:) lite kul faktiskt! ;D



2011-06-13 21:23:55
anna

I säsong 2 när Karen och Andy ligger i sängen då Lucas har varit i Charlotte så kan man också se en stor miss. I en vinkel har Andy armen över huvudet, och i en annan har han den vid sidan av kroppen!



Ibland kan jag också tänka på ( när dom ska ringa någon eller ta kort eller liknande ) att själva rutan på mobilen är helt svart! Mycket dåligt! När man märker sånt där blir man ganska irriterad på att dom inte har lagt ner tillräckligt mycket tid och känsla i att fixa till sådana tabbar..

2011-06-13 21:46:18
Emma

Haha ja sånt har jag också tänkt på. Särskilt det med mobilerna.

Sen är OTH otroligt dåliga på att hålla rätt timelines så att säga. Man ser på Keith eller Jimmys gravsten i början att de dog den 1 mars. Sen så åker alla till Rachels stuga, Peyton åker o träffar Jake, Haley och Nathan gifter sig, Brooke och Lucas gör slut och sen fyller Brooke 18 den 4 mars. :P Inte helt rätt! haha. Men i senare avsnitt har de ändrat dödsdatumet till i januari tror jag.

Stör mig också på att de verkar hålla sämre koll på datum än vad vi fans gör!

2011-06-14 17:15:59
http://premma.devote.se
Alicia

I säsong 2 så går dom i 2:an, och sen i säsong 3 när dom ska börja senior year så säger Lucas tror jag: Jaha så man har skåpen i Alfabetisk ordning detta året, eller nåt :) så när dom går i 2:an så har dom ju inte alfabetisk ordning (säsong 1&2) och i 3:an sista året (säsong 3&4) har dom det, fattar du vad jag menar, haha :) :)

2011-06-17 11:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0