OTH 8x18 resumé

Kvällens avsnitt var som vanligt fantastiskt!!! Det var både roligt, lyckligt och sorgligt...

Jamies inledning och det han sa om barn var riktigt bra tycker jag... Coolt egentligen när man tänker efter, att man faktiskt en gång i tiden har haft sin allra första dag på jorden! :D
Nathans, Haleys och Jamies scener tillsammans var riktigt bra tycker jag. Hur Haley hade ont men samtidigt så lugnade hon och Nathan Jamie som var orolig.



Och när Jamie gick runt och frågade alla om minnen! SÅÅ kul att se :D Men jag tyckte vissa flashbacks (de från säsong 7) kändes lite för nära i tiden och några var kanske lite onödiga... Typ den med Quinn och Haley, då hade jag hellre sett en som var från allra första början av säsong 7, då Quinn hade lämnat David... Men helt okej var det. Och att få se scener mellan Nathan och Haley från säsong 1 var så grymt kul :D Så himla kul när Haley hade värkar och Nathan skulle berätta en historia då han sa "clown". :D



Scenerna med Brooke och Julian var också underbara!! De var så lyckliga men så slutade det så olyckligt... =( När Julian träffade den där killen, var det då någon som anade att det var Chloes pojkvän? Jag tror att jag gjorde det första gången jag såg avsnittet... Fast lite förvånad och chockad blev jag, och särskilt när de bestämde sig för att behålla barnet! Det kände jag dock på mig när Chloe upprepade gång på gång "I just couldn't do it alone"... Det var en så bra scen, Brooke var verkligen delaktig i förlossningen då.

Scenen mot slutet mellan Brooke och Julian med Nathan, Jamie, Quinn och Clay på andra sidan var såå bra... Så himla sorglig men ändå lycklig... Och scenen mellan Brooke och Haley då Brooke fick hålla i Lydia var så himla bra! :D



Jag vill också poängtera en grej som gjorde mig lite upprörd :P Scenen mellan Clay och Quinn, var det någon fler som tänkte på att Clay sa till Quinn "You goof"?? Det är ju Sara och Clays replik ju!!! Hon sa ju "Then marry me you goof" när hon friade till honom... Ungefär som när Lucas kallade Peyton "Pretty girl" i telefonen i säsong 6. Fast sämre. Haha. Men annars var det en bra scen, och flashbacken är en av mina favoritscener mellan Clay och Quinn!



På tal om Quinn (och Clay) så var det sjukt kul när hon berättade om "Bob the cat" och Haleys smeknamn... Någon mer än jag som drog parallellen till "Bobcat" (basketlaget Nathan spelade i)?? :D

Kommentarer
emilia

Håller oxå med om att det var ett grymt bra avsnitt. Jag blev faktist oxå arg när clay sa det till quinn... Är det bara jag som tycker dom borde döpt lydia till lydia brooke Scott ? fast saywer getter ju oxå brooke . Men ändå. :)

2011-09-11 22:26:11
karin

hahahahah bobcat. det tänkte jag inte på. men kul nu när jag läste det :D



jag letade bilder på jake jagielski och hittade din blogg ! nu ska jag följa den på bloglovin ! :D

2011-09-12 12:57:04
http://karingustafson.blogg.se/
Anonym

Du tänker ju till på allt :D

2011-09-13 13:03:13
Nicolina

Hon säger marry me knucklehead. Sen innan hon dör när hon står stilla och tittar säger han; what are you looking att you goof?

2011-10-14 23:38:53
http://nicolinalangebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0