OTH 9x07 resumé: "I miss you, Lucas" "I love you" "Yeah, that too"

Nu blir det mycket bilder... :P Jag är så glad att Lucas är tillbaka, och jag har så mycket att säga om det och bilder som visar så mycket också... :D

Det första jag ska skriva om är ju såklart det underbaraste i heeeela avsnittet: ÄNTLIGEN fick vi se Lucas igen!!! :D Vad tyckte ni? Vad kände ni när ni såg honom? Jag hade sett bilder tidigare, och blev lite chockad över utseendet... T.ex håret kändes inte som "Lucas"... :P Men jag är så glad att han kom tillbaka i ett avsnitt, även om han inte träffade Brooke, och att Peyton inte kom tillbaka med honom. Bra att de i alla fall pratade om henne och Sawyer (så gulligt när han sa "they team up on me and get their way" haha), och telefonsamtalet mellan Haley och Sawyer var så gulligt... :D Lucas skratt när han pratade om Sawyer var underbart tyckte jag, det syntes att han älskar sin dotter och även om man inte har fått se mycket av henne tyckte jag man kände av hans kärlek till henne bara av det lilla...



Jag älskade alla scener med Lucas. Han och Haleys relation är en av mina absoluta favoriter i OTH. Blicken när Haley ser Lucas första gången är så otroligt underbar. Den säger så mycket om deras vänskap, och hur glad och lättad hon är över att se honom. Att han äntligen finns i hennes liv igen. =) Särskilt när hon vickade på huvudet och sa "yeah" om att hon såg honom. Underbart!
Synd att hon sa nej när han föreslog att han skulle komma tillbaka till Tree Hill.. hehe :P 



Sist också så älskade jag att det var scener mellan Lucas och Jamie också, för de har en så fin relation. Jamies kram som han gav Lucas i slutet var så känslosam... =/ Och scenen när Haley säger hejdå... Så otroligt bra! Smärtan i hennes ögon. Wow... Och att både hon och Jamie försökte visa sig starka inför varandra... Det älskade jag. 





En annan stor sak i avsnittet var ju att Xavier är tillbaka. Jag tycker han är läskig :P Men det var bra scener mellan honom och Brooke. Jag gillar hennes kämparglöd mot honom, att hon vågar säga emot och skyddar sig själv och sin familj från honom till varje pris! Jag gillade det hon sa om att hon inte trodde han hade förändrats. Bra också att Julian finns där för henne, det gör nog henne starkare. 




Jag älskade Chase i det här avsnittet!!! Hans scener med Chris var roliga, strippscenen i början när den där tjejen "Pony" gick i bara underkläderna och Chase sa "She's a stripper, I think they do that". Så kul. haha :P Däremot var ju scenerna mellan honom och Chuck mer känslosamma... Jag gillar INTE Chucks pappa!! Men jag älskar verkligen Chase nu, han bryr sig så mycket om Chuck.



Scenerna med Nathan var som vanligt spännande, och jag älskade "Gossip girl"-referensen... haha :P "Are you Chuck... from the 'Gossip girl'?" :P
Mot slutet när han tog sig loss och man trodde han skulle lyckats fly... Så otroligt spännande!! Jag hade inte räknat med att den där polisen skulle vara ond... 



Som vanligt var scenerna med Clay riktigt bra. Allt han sa om Nathan var så bra, de har en otroligt bra vänskap. 

Kommentarer
Jullebulle

Ja gud vad chockad jag blev när polisen var ond!!! Då blev jag arg för hallå??? Han måste ju komma hem snart.... Det var ett mycket spännande avsnitt. Det var så kul när Lucas kom tillbaka det var förvånande även fast jag visste det så var det så kul att se hur han såg ut och höra om hans familj :) sååå spännande nu! Kan knappt vänta tills nästa avsnitt....;)

2012-07-08 23:53:30
Ella

Jag måste bara fråga om Nathan och Haley är tsm till slutet??dom passar så bra ihop och det är typ det ända jag tänker på;)

2012-07-09 13:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0