OTH 9x08 resumé: "Pregnant's the girl you're seeing?"

Första scenen med Dan så stod han ju utanför Blue Post Billiards. Det var ju där Brooke och Lucas hade sin första dejt. Hehe. Det tyckte jag var kul. Att han sedan slog ned en man var dramatiskt och jag började fundera varför och vem mannen var... Dan var lika hjältemodig i det här avsnittet, även om jag tycker att man inte måste använda fysiskt våld.



Julian och Dan är ett bra team! :P Julian var också så häftig i det här avsnittet när han skyddade Brooke från X! 

Brooke var cool i avsnittet tyckte jag, när hon satte upp skylten att de sökte personal.. Den scenen gillade jag. När hon såg affischen med Nathan också och då X kom och avslutade det med "Have a nice day":. Det var väldigt spännande, och jag gillade att det var en tillbakablick. 



Clay och Logans relation blir bara bättre och bättre.. Flygplansåkningen och kraschen, det var en så underbar scen... När Logan sa "That was AWESOME!", det var så gulligt :D Men SLUTET! Hade ni förväntat er det? Så otroligt oväntat, och gulligt! Jag tror Clay skulle bli en fantastisk pappa, och Logan är ju så söt :D



Det mellan Skills och Lauren var kul :P Visste ni att Allison Munn som spelar Lauren och Scott Holroyd som spelar David är gifta på riktigt?? Laurens gravidmage är ju riktig, och de fick en son. :) Kul att de fick spela par i serien också. :P 
Scenen när Skills skulle be Chase om råd, haha :P Så kul när Chase låtsades att inte förstå när Skills sa "Sometimes we still, you know...". :P Haha.. 



Sedan gillade jag också scenerna mellan Quinn och David. Först den då de träffades. Kul att de ändå har en bra vänskap verkar det som. Sedan scenen då Quinn fick reda på att David och Lauren var tillsammans och skulle ha barn... "Pregnant's the girl you're... Lauren is the girl you're seeing?" haha :P Jag gillade scenen efteråt då Quinn och Brooke pratade om det. Kul att se scener mellan dem igen. 

Chase var helt underbar i det här avsnittet tyckte jag! Jag har inte varit så intresserad av Chase och Chucks relation, men nu är jag det. Jag älskar att Chase bryr sig så mycket om Chuck att han visste hur sanningen var även innan han hade bevis! Scenerna med Chase om Chuck i det här avsnittet var så underbara. Även den första som var mellan Chase och Chris när Chase var orolig för Chuck. Det var både humor och allvar i den scenen :)



En av mina favoritscener i avsnittet var den då Haley får ett telefonsamtal och måste identifiera en kropp... Voiceovern, Haleys ansiktsuttryck, allt i slow motion... Så otroligt gripande! Jag älskar verkligen den scenen!



Och kul att Deb var tillbaka! Scenen mellan henne och Dan var bra, på något sätt verkar ju Deb tycka om Dan fast hon vet allt hemskt han har gjort. 


Kommentarer
Julia

Hej :)
Jag fattar inte riktigt det där med Logan, hur han kan vara Clay's barn?? Sarah dog ju...nä jag fattar inte det riktigt. Kan inte du förklara lite om det? :)

2012-07-16 23:52:02
erika

Detta avsnittet är otroligt gripande & bra!
Bethany (Haley) är en riktigt bra skådespelare måste jag säga :)
& så älskar jag att Barbara (Deb) dök upp i det här avsnittet, då hon har varit en utav mina favoriter sedan säsong 1 i OTH :)

2012-07-17 08:07:31
http://erikasalo.blogg.se
Linn

jättebra resuméer hörredu! ;D

2012-07-17 15:17:10
http://linnve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0