OTH 9x03; "Fat, fat, fat, FAT"

Spännande och bra avsniitt!! :)

Stackars Chase!! Jag tycker verkligen att det var synd att Alex drog som hon gjorde, och inte verkade säga hejdå till nästan någon (hon pratade ju med Julian innan, men i övrigt så lämnade hon ju bara alla verkade det som... :()... Jag tyckte om Alex. Baserat på det som Haley sa så kan man ju ana att hon fick veta om turnén just innan eller efter Alex åkte, men jag hade velat ha en scen då Alex sa hejdå till Chase... :/

Scenen i början med Jamie och Haley inne på Karen's café var söt och rolig. Jamie har blivit så stor om man jämför med säsong 5 och 6... :P haha. Han kan så mycket och hjälper till på Haleys jobb, det är kul! :D Spännande med den nya konkurrenten "Tree Hill Café"!! =)

Jag älskade också scenen mellan Brooke, Victoria, Jude och Davis i början. Jag tycker inte alltid att Brooke visar lika mycket uppmärksamhet till Jude och Davis (med tanke på hur hon var mot Angie och Sam, som hon spenderade mycket tid med och hon gullade ju t.ex ofta med Angie), men i det här avsnittet tycker jag hon gör det. :D Det gillar jag! Hon passar verkligen som mamma, och jag tycker om när hon är med barnen :D



Chris Keller var underbar i det här avsnittet tyckte jag :D Kul scen när Chris Keller sökte tjejer som ville ha praktikjobb.. Hahaha... Och Chuck som härmar honom, det är så roligt. Och det syns att Chris blir stolt ;D Scenerna på strippklubben med Chris och Chase var bra. 



Scenen mellan Clay och Quinn om medicinen som han aldrig hämtade var bra, men synd att han ljög... :( Jag gillar den storylinen, den är spännande och det är kul att se hur Quinn försöker hjälpa honom och ta reda på sanningen! :)

Scenen med Quinn, Haley och Chris på Karen's café är en av mina favoritscener i hela avsnittet. Mest för Quinns ansiktsuttryck :D Det syntes att Haley hade berättat mycket om Chris för Quinn. Haha. Och allt han sa om Clay, det var så kul att se Quinns reaktion tyckte jag :D



Jag gillar fortfarande inte Brookes pappa!! :P Han vill väl med Brookes företag, men han bryr sig ju inte om att umgås med Brooke! Jag tycker mer och mer om Victoria när hon säger hur pappan är... För hon har ju rätt! :P

Millie och Mouth i det här avsnittet älskade jag. Millie har äntligen börjat få Mouth att förstå att han har viktproblem, men det var ju lite synd om honom när Millie kallade honom "Fat, fat, FAT" i direktsändning ;D hehe. :P Jag är förvånad att han inte blev argare, men han förstår väl att hon menade väl. :)



Jag älskar att Dan började hjälpa till på Karen's café!! Han har ett så gott hjärta... Bra när Haley försvarade honom mot den där kunden som kallade honom mördare, och jag älskade scenerna mellan Dan och Haley efter det också! :D Haley hanterade det helt rätt tyckte jag. Jag förstår att hon inte ville att han skulle komma tillbaka trots allt... =/



Julians problem med studion var tråkiga för honom, men otroligt underhållande. Haha :D Uttråkad AB? ;D Det var så kul att se honom flamsa runt. Söt scen med Jamie också, när Jamie försökte hjälpa honom och trösta genom att förklara hur Nathan och Clay först hade det med Fortitude. :P

Jag älskade slutet, när Brooke ringde Julian och sa att dagiset hade ringt. En otroligt bra scen tycker jag, och även fast jag har sett den tidigare satt jag spänd med ögonen klistrade på tv'n när jag såg det... :P Så spännande :D



Kommentarer
Linn

hej! för ungefär en månad sedan såg jag på twitter att skaparna av one tree hill skulle komma med en ny serie - runaways nu i juni. men sen har jag inte hört något mer och hittar inte heller någon fakta om den på internet, är det något du vet om? skulle vara jätte tacksam om du kunde skriva om det isånnafall! :)

2012-06-11 14:12:34
Cecilia

hej:)

vet du varför one tree hill säsong 9 går kl 17.05 på en söndag?

jag tycker det är en väldigt dålig tid eftersom man är ofta borta då allafall jag?jag trodde det skulle vara typ 21.00 någon dag för det är ju faktiskt sista säsongen av en grymt bra serie!

2012-06-11 21:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0