Kvinnliga OTH-förebilderna

Hej!
Nu är jag här igen! :D Hehe.
-
Till ära av internationella kvinnodagen som var igår så tänkte jag skriva lite om kvinnorna och tjejerna i OTH. Jag tycker att tjejerna generellt sett är stora förebilder. Även de som håller på med dåliga grejer, som Rachel och Deb ibland, har ändå ett gott hjärta och vill väl. Rachel har gjort dåliga val i livet, men till exempel i säsong 4 så stöttade hon ju Brooke och hjälpte henne så att hon hade någonstans att bo. På samma sätt är Deb godhjärtad och stark, men hon har haft det tufft och när hon vände sig till drogerna tog de det bästa av henne. Men hon tog sig bort från det och blev en bra farmor till Jamie och mamma till Nathan.
-
Men mina favoritförebilder är Haley, Brooke och Karen. Haley är en stark och omtänksam vän och kvinna. Hon når sina mål och vägrar ge upp, särskilt när det gäller de hon älskar. Brooke är likadan, och dessutom har hon förändrats så mycket till det bättre och vet nu skillnaden mellan rätt och fel. Karen beundrar jag för att hon var en ensamstående mamma till Lucas under så många år, och hittade ändå tid att ha ett eget företag, och hon gick även efter sina egna mål i livet fast hon alltid fanns där för Lucas (och även för Haley, Peyton och Brooke).
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0