Brookes sårbara sida

_
Jag älskar den här scenen, när Julian säger till Brooke att han älskar henne och hon inte vill säga det. Det säger mycket om Brookes sårbarhet, att när det känns äkta och hon faktiskt bryr sig så vågade hon (då) inte lita på honom fullt ut för att hon hade blivit sårad av Lucas. Tur att hon lyckades släppa in honom till slut :D
_
Men jag måste ändå få säga att det, i det här avsnittet (avsnitt 17, säsong 6) med Brooke, inte kändes som att Chase hade betytt något för henne? Är det bara jag som reagerade över det? Jag gillade Brooke och Chase, och tyckte det var synd att han nu bara verkar ha varit en kortare romans för henne... =( Det var bara Lucas de pratade om, och hon antydde att hon inte varit kär i någon sedan Lucas...
_
Men jag gillar som sagt de här scenerna mellan Julian och Brooke. Jag kände igen mig ganska mycket i Brooke, och jag är nog inte ensam om att göra det tror jag. Hon ville ha kul med Julian för att det inte skulle bli allvar, och när det blev allvar så ville hon släppa in honom men kände inte att hon kunde. Det visar mycket av Brookes sårbarhet, och hur hon fokuserar på annat (som jobbet och Sam) för att inte släppa in Julian helt i sitt liv. Tur som sagt att Victoria övertalade henne att åka till Julian och faktiskt våga säga hur hon kände! =)

Kommentarer
LP

Tror inte att hon hade lika starka känslor för Chase som hon hade för Lucas. Hon tyckte om Chase jättemycket och var kär i honom men det var ändå annorlunda med Lucas. Lucas sårade henne så mycket, det gjorde inte Chase.

2012-05-25 13:50:46
cecilia

vilket är ditt absoluta bästa one tree hill avsnitt av alla säsonger??:)

2012-05-26 20:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0