OTH 9X01; "Run red, run red" ;D

Äntligen har säsong 9 börjat om på Kanal5! Nu ska jag skriva resuméer efter alla avsnitt som jag brukar! =) 

Jag gillade introt i dagens avsnitt, med scener från vad som kommer hända i säsongen. Det känns dramatiskt, och bra. Jag har ju sett säsongen, som ni kanske vet, men jag ska inte skriva spoilers! =) Men jag gillar verkligen hur man får känslan av att mycket kommer att hända! :)



Den första scenen med Brooke, Julian och barnen är så bra. Det är en skön känsla av familjeliv, och hur barnen har svårt att sova på nätterna. Brooke och Julian hanterar det på ett bra sätt tycker jag, Julian var så kul i den scenen med allt han sa om att de kunde lämna bort barnen på barnhem... haha :P 

Scenen då Nathan ringer Haley gillade jag också. Det är så kul att se att de har en sån kärleksfull relation efter typ 8-9 år och två barn. De är så kära fortfarande. Jag älskar det. :D 

Att Quinn och Clay får hantera något allvarligt gillar jag också. Clays sömnproblem att han somnar på olika ställen är intressant tycker jag, och det känns som att deras förhållande blir mer allvarligt nu i den här säsongen när de bråkar om så viktiga saker. Jag tycker man märker på ett nytt sätt att de har tagit förhållandet till en ny fas, och jag gillar det. 

Jag älskar också att Chris Keller är tillbaka!!! Han är så himla rolig, och scenen då han träffar Haley första gången på länge är underbar! :D



Alex och Chase är också så söta... Första scenen med dem i sängen gillade jag. Men min favorit med Alex i det här avsnittet är ändå Chris Keller. Hahaha... Deras scener är så fruktansvärt roliga :D På tal om det älskar jag Jana Kramers nya låt "What I love about your love"! :)

Jag tycker om allt som är på Karen's café också... När Brooke och Haley kommer in, och alla gäster säger "Hi Brooke", "Hi Haley", osv. kommer från att crewet i OTH alltid säger så till skådisarna. Det gillar jag. Och scenen mellan Haley och Brooke då Haley ska gå och träffa han som ska sköta Red Bedroom ("Run R.B") och Brooke säger "Run red, run red! I need to sleep...", då skrattade jag högt :D 

Jag älskar också scenen då Brooke försöker få Jude och Davis att vara vakna. Den är såå rolig. "Oh look who doesn't like it when he doesn't get to sleep. Join the club!". Hahaha... Det är också så kul att se Victorias relation till pojkarna, hon har verkligen mognat sedan Brooke var barn. :) 

Scenen då Brooke kör omkring pojkarna på natten älskar jag också. Voiceovern är så vacker, och det är en underbar hyllning till Wilmington/Tree Hill och även One Tree Hill som serie tycker jag! :)

Kul också att få se Brookes pappa på riktigt. Var han som ni hade föreställt er? Han var inte som jag hade tänkt mig faktiskt... Jag hade tänkt mig någon som såg annorlunda ut... Lite mer sliten, lite äldre och rynkig... :P Jag vet inte varför, men jag trodde inte han skulle se ut så. :)



Scenerna med Dan mot slutet gillade jag. Scenen i kyrkan mellan Dan och Haley var riktigt bra, och jag älskar låten som spelades (Sunday Lane - Reckless one). :) Sista scenen, då Nathan ser Lydia i Dans famn var ett bra avslut på ett bra avsnitt tycker jag. Det syntes på Nathan tycker jag att han inte gillade att se Dan.

Kommentarer
Josefine

Bra sammanfattning av avsnittet! Jag gillar det avsnittet också! :) Föresten, varför skrev du i ett annat inlägg att avsnittet heter Loaded Gun? Heter det inte Know This, We've Noticed? Chris/Tyler sjunger ju däremot sin låt Loaded Gun i avsnittet.

2012-05-27 20:14:47
http://accordingtomeee.blogg.se/
Em

Instämmer helt! :d

2012-05-27 21:09:02
http://pezone.blogg.se/
Malin

Josefine: Jo, avsnittet heter "Know this, we've noticed". :) Jag döpte bara inlägget till Loaded gun 9x01 för att låten heter Loaded gun och är från avsnitt 1, säsong 9 :D

2012-05-27 21:23:58
Fanny

Chris Keller kommer tillbaka till serien som en fräsch bris :) Han är så underbar så det är inte sant, dessutom märker man att Haley lite mot sin vilja faktiskt gillar honom och bryr sig. Håller med om allt du skriver här, speciellt om Brooke och Julian. Dock gillar jag inte att Dan kommer inspatserande och antar att Haley bara ska ge honom ett "hem". Vilket hon också gör men du förstår principen. Galet glad att jag inte missade första avsnittet, längtar som en galning till nästa :D

2012-05-27 22:00:31
http://thisisher.webblogg.se/
Emma

Hej!



Vet du om/när kanal5 visar avsnittet i repris? Råkade missa det när det gick på tv, och bara MÅSTE se det!

2012-05-28 23:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0